Mercant Simó, Jaume

Palma, 06/12/1980
Prev. 14/10/2007
Def. 00/00/0000
Va exercir el diaconat a la parròquia de La Soledat (Palma), i allà començà l’exercici ministerial com a vicari, després de rebre l’ordenació sacerdotal el 14 d’octubre de 2007. Dia 18 de gener de 2008 fou nomenat provisionalment, durant uns pocs mesos, administrador parroquial de Peguera i Es Capdellà, degut a que aquestes comunitats es trobaren sobtadament sense rector. El 20 de juny del mateix any fou nomenat vicari parroquial de Sóller, Port de Sóller, L’Horta, Fornalutx i Biniaraix, afegint-hi Deià el 2010. A l’any 2012, el bisbe Jesús Murgui li encomanà, juntament amb Mn. Joan Servera Ginard, la celebració setmanal de la Missa Tridentina a l’església del monestir de les Carmelites de Palma. Després de la mort de Mn. Pere Pou, fou nomenat rector de Son Servera, dia 1 de setembre de 2013, prenent possessió dia 21 del mateix mes. A l’any pròxim, concretament dia 22 de setembre de 2014, i a conseqüència de la mort de Mn. Jeroni Llambies, fou nomenat rector de Sant Llorenç i Son Carrió, continuant com a rector de Son Servera. De l’any 2014 al 2018 va compaginar aquests tres càrrecs parroquials essent capellà de l’Hospital de Manacor. Dia 15 de maig de 2017 defensà la seva tesi doctoral en Estudis Tomístics (Filosofia Tomista) a la Universitat Abat Oliba CEU (Barcelona), amb el títol “La metafísica del conocimiento de Karl Rahner: anàlisis de ‘Espíritu en el mundo’”, obtenint la màxima qualificació i rebent el premi extraordinari de doctorat. A partir de l’any 2018 començà a la Universitat Catòlica de Toulouse (França) els estudis propis de la llicència canònica en teologia, en l’especialitat “tradició tomista i pensament medieval”, en vistes a realitzar ulteriorment el doctorat en teologia. Dia 6 de novembre de 2020 es nomenat director de la Biblioteca Diocesana de Mallorca. Dia 23 de novembre del mateix any es nomenat professor contractat del CETEM, donant classes d’història de la filosofia antiga i medieval.