L’Església de Mallorca, amb solidaritat i pregària pel poble i els cristians de Nicaragua

Ja fa uns setmanes que el papa Francesc ha lamentat la violència a Nicaragua i ha demanat diàleg per a superar la crisi que està vivint aquest país. Coneixem la part activa que ha pres l’Església catòlica, amb els seus bisbes, preveres i laics cristians al front, encapçalant manifestacions i fent una crida al diàleg. Són els primers que han rebut la repressió essent víctimes de persecució, agressions, danys físics i coaccions de tot tipus, deixant més de 350 morts en menys de dos mesos. Hem vist i tot les imatges de la violència patida dins la Catedral pel bisbe auxiliar Silvio ben conegut nostre i altres, com també la desesperació dels qui s’han refugiat en esglésies fugint dels dispars.

Davant d’aquests atemptats a la dignitat humana i la dolorosa realitat que afecta l’Església i el poble de Nicaragua, i en nom de l’Església de Mallorca, faig una crida a tota persona de bona voluntat a ser sensibles al seu dolor i a elevar al Senyor fervents pregàries perquè s’arribi ben prest a una solució que condueixi a la normalitat d’una convivència en pau. Ens unim a tots els qui són presents a Nicaragua i estan ajudant a la població des de l’educació, la caritat i altres accions solidàries, especialment per la proximitat diocesana amb elles, les religioses de la Congregació de la Puresa de Maria que hi treballen.

El meu prec és que, mentre duri el conflicte, a la pregària dels fidels d’aquests dies, i especialment a les misses dominicals i a casa, s’hi reflecteixi aquesta situació i es pregui per aquests germans nostres de Nicaragua que pateixen persecució, a la vegada que els feim arribar l’abraçada fraternal de la nostra solidaritat i pregària.

Al mateix temps, us convid a que si bonament podeu, ens trobem el proper dilluns, dia 23, a les 19:45 del vespre, a l’església parroquial de Sant Miquel i santuari de la Mare de Déu de la Salut, a pregar junts com a comunitat diocesana per aquesta mateixa intenció.

Amb l’agraïment per compartir aquest gest, vagi el meu afecte i benedicció,

+ Sebastià Taltavull Anglada

Bisbe de Mallorca

25/04/2024Sant Marc evangelista, sant Anià d'Alexandria, sant Pere de Betancur.