Lluc, lloc on el poble s’hi aplega més de gust

Des que els Missioners dels Sagrats Cors ens varen comunicar si la Diòcesi es podia fer càrrec del Santuari de Lluc, i havent consultat els diversos organismes diocesans per a la resposta definitiva, vàrem assenyalar la data del 8 de setembre per al seu comiat i l’inici de la nova etapa. Des del mes de gener fins avui, han estat aquests uns mesos de treball en tot allò que afecta el traspàs. Ara estam a punt de començar aquesta nova etapa que també és tot un nou repte per a la nostra Església de Mallorca.

La feina feta durant aquest temps s’ha caracteritzat per la bona entesa i la generosa col·laboració entre les persones que gestionen el Santuari i el Bisbat, sobretot mitjançant la comissió mixta creada expressament i que ho ha anat coordinant. Ara arriba el moment de la posada en marxa de la nova etapa en la qual el Santuari de la Mare de Déu de Lluc amb les seves institucions i dependències seran servides en nom de la Diòcesi per un equip pastoral format per dos preveres i un diaca i que, a la vegada, comptarà amb ajudes puntuals per part de diferents preveres que de forma voluntària i periòdica hi col·laboraran.

Diumenge que ve expressarem de forma pública i celebrativa l’agraïment als Missioners dels Sagrats Cors per la seva entrega i dedicació al Santuari al llarg dels 128 anys de presència ininterrompuda, des del moment en el qual la Diòcesi els va confiar aquesta missió. Ho farem sobretot en l’Eucaristia donant gràcies a Déu i invocant la intercessió de Maria, la Mare de Jesús, perquè els continuï assistint amb la seva maternal protecció. I, en la mateixa celebració donarem començament a la nova etapa que seguirà essent ben diocesana, com ho ha estat sempre tan ben servida pels Missioners dels Sagrats Cors fins ara.

Ja ho he expressat en altres ocasions i ara més que mai ho vull fer present, que el Santuari de la Mare de Déu de Lluc és un lloc d’acolliment, de pregària i de misericòrdia. El papa Francesc diu: «Com tenim necessitat dels Santuaris en el camí quotidià que l’Església fa! Són el lloc el nostre poble s’aplega més de gust per expressar la pròpia fe en la simplicitat…». Volem, idò, que el nostre Santuari de Lluc, com ho ha estat sempre, segueixi essent un espai on tot conflueix en aquest objectiu, oberts a tota persona que puja a Lluc sigui pel motiu que sigui i pugui sentir-s’hi com a ca seva. Precisament per això, us convidam a pujar diumenge que ve a Lluc, on celebrarem comiat i benvinguda.

24/04/2024Sant Fidel de Sigmaringuen, santa Maria Cleofàs i santa Salomé.