Als joves que participau a Campos a la trobada dicoesana “Feim camí”

Als joves que participau a Campos

a la trobada diocesana

«Feim camí»

Molt estimats joves i animadors,

Aquest dia de trobada i sempre, jo també vull fer camí amb vosaltres! Aquesta vegada, però, ho faig des d’un poc enfora, però ben units en la pregària, l’amistat i un desig profund de seguir Crist i viure l’alegria de formar part de l’Església, aquesta comunitat que ens acompanya, ens apropa a Ell i als més necessitats, en els qui el trobam sempre viu i present.

Em sap greu no poder estar present a la trobada amb vosaltres! M’hauria agradat molt, però com a bisbe que estic a la Pastoral Social, també tenc l’encàrrec d’acompanyar els qui aquests dies vénen de tota Espanya a Madrid a participar a les Jornades de Justícia i Pau i estudiar el tema «Europa, cap el bé comú i la pau». No podem negar que també els cristians estam compromesos amb aquest nostre continent europeu que ha d’enfortir més i més les seves arrels cristianes, i viure i transmetre els valors de l’Evangeli als seus habitants.

Per altra part, us vull fer saber que acaba de ser publicat un document preciós que ens ha escrit el papa Francesc i que el dirigeix especialment als joves. M’agradaria molt estudiar-lo i comentar-lo amb tots vosaltres i amb tants altres joves a qui hauríem de convidar. Ja ho organitzarem.

Lo important és que hem de «Fer camí» i no només un dia, sinó cada dia. Crist camina amb els qui el volen al seu costat, ens anima i no ens deixa. A més, ens convida a escoltar-lo i a seure a taula amb Ell i amb un to ben familiar, com va succeir a aquells dos deixebles que van atrevir-se a dir-li «queda’t amb nosaltres!». Se’ls van obrir els ulls i ja no el van poder deixar, el van seguir ben contents i decidits, els va canviar totalment la vida.

D’aquest escrit del papa Francesc i que es titula «CRIST VIU» us en faig participar unes poques però precioses paraules del començament, perquè us ajudin a pensar i a resar:

«Viu Crist, esperança nostra, i Ell és la més guapa joventut d’aquest món. Tot lo que Ell toca es torna jove, es fa nou, s’omple de vida. Llavors, les primeres paraules que vull dirigir a cada un dels joves cristians són: Ell viu i et vol viu!»

«Ell està en tu, Ell està amb tu i mai no se’n va. Per més que et facis enfora, allà hi és Ressuscitat, cridant-te i esperant-te perquè tornis a començar. Quan et sentis agafat per la tristesa, els rancors, les pors, els dubtes o els fracassos, Ell serà al teu costat per tornar-te la força i l’esperança».

“«Feis camí!», però sobretot deixau que sigui Crist el qui camini amb vosaltres. En sortireu molt contents i animats. No us costarà gens comunicar-ho a tants que, pot ser sense dir-ho, ho esperen!” No deixeu de pregar per mi i per tota l’Església de Mallorca.

25/04/2024Sant Marc evangelista, sant Anià d'Alexandria, sant Pere de Betancur.