Del 8 al 15 de setembre s’ha celebrat a la ciutat de San Francisco de Quito, capital de la República de l’Equador, el cinquanta-tresè Congrés Eucarístic Internacional. Amèrica ha tornat a ser la seu d’aquesta magna concentració entorn de l’Eucaristia celebrada, adorada i viscuda per representants dels catòlics de tot el món. Des de 2008 a la ciutat de Quebec, capital de l’estat homònim del Canadà, no es realitzava al continent americà.
La delegació espanyola fou encapçalada pel bisbe d’Ourense, monsenyor Leonardo Lemos Montanet, president de la Comissió Episcopal de Litúrgia de la Conferència Episcopal Espanyola. Hi participaven altres membres de la dita Comissió i sacerdots i laics procedents de diverses diòcesis espanyoles i associacions eucarístiques, entre els quals el delegat de Zona de les Balears de l’Adoració Nocturna Espanyola.
Durant el Congrés s’elegí el nou president de la Federació Mundial de les Obres Eucarístiques de l’Església, l’espanyol Juan Carlos Mollejo Aparicio, i es desenvoluparen les diverses ponències teològiques entorn del lema del Congrés “Eucaristia, fraternitat per a salvar el món”, pel qual es tingué molt present el 150è aniversari de la consagració del país al Sagrat Cor de Jesús, primer de fer-ho en tot el món.
Destacaren en les celebracions la missa estacional d’inauguració, amb la primera comunió de 1.600 infants, les misses per grups lingüístics a les monumentals esglésies del centre històric de Quito, patrimoni de la humanitat, del barroc americà més esplendorós al neogòtic (St. Francesc, la Companyia, la Mercè, la Catedral, basílica del vot nacional al Sagrat Cor de Jesús, etc.), la multitudinària processó de la plaça de San Francisco a la basílica del Voto, i la Statio Orbis o missa de cloenda, presidida pel legat pontifici, el cardenal veneçolà Baltazar Enrique Porras Cardozo.
La seu del proper Congrés serà la ciutat de Sydney (Austràlia) l’any 2028.
Les Maries dels Sagraris i els Deixebles de Sant Joan tanquen el curs a Sant Bartomeu d’Inca
L’horabaixa del diumenge 21 de juny, un grup de Maries dels Sagraris i [...]
Més de trenta matrimonis participen en la trobada de final de curs de Proyecto Amor Conyugal a Mallorca
Més de trenta matrimonis pertanyents a nou grups parroquials de Mallorca participaren el [...]
Final de curs de la catequesi a la parròquia de Sencelles
La parròquia de Sencelles, a les portes de la festa de Sant Pere, [...]
La Casa d’Andalusia de Calvià celebra la Missa Rociera
La Casa d’Andalusia de Calvià posà el punt final a les Festes del [...]
















