“Orgullosos de la nostra fe”. Aquest és el lema que proposa el secretariat per al Sosteniment de l’Església per a la Campanya del Dia de l’Església diocesana, que enguany se celebra el 12 de novembre. Un Dia de festa, de celebració, en el qual “recordem i agraïm la nostra pertinença a una comunitat cristiana”. I un Dia per a l’agraïment i per a prendre consciència que som membres d’una gran família. El que l’Església fa “és gràcies al temps, les qualitats, l’oració i el suport econòmic de tot el poble de Déu”.

«Orgullosos de la nostra fe»

Amb el lema d’enguany, el secretariat per al Sosteniment de l’Església se situa en una realitat: en el context social actual no és fàcil reconèixer-se com a creient en molts ambients. Així, convida a llevar-se aquest “sentiment” de “una certa vergonya” per a “mostrar -Orgullosos de la nostra fe- el que som i el que fem, amb humilitat, convençuts que Crist i l’Evangeli fan d’aquest món un lloc millor”.

Per això, cada any, el Dia de l’Església diocesana posa en marxa aquesta Campanya per a reforçar aquest sentiment de pertinença dels creients i per a “tocar” el seu cor, també el d’aquells que, per diferents circumstàncies de la vida, s’han allunyat de la pràctica religiosa. Perquè la celebració i la vivència de la fe són un motiu d’alegria en un món assedegat d’esperança. També és una oportunitat per a reconèixer i agrair tot el bé que fa l’Església.

Junts arribem més lluny

Un bé que es fa possible per la corresponsabilitat. No es tracta d’obligar ni d’imposar, sinó de promoure un mode de seguir a Jesucrist. Per a això, es proposen quatre alternatives de col·laboració:

La teva oració: Pots resar per la teva parròquia perquè la teva oració és necessària i serà l’ànima de tota l’activitat que es realitzi. Amb ella, els fruits seran majors i més permanents.

El teu temps: Dedica alguna cosa del teu temps en la teva parròquia als altres. El temps que puguis: mitja hora, una, tres hores… El que s’ajusti a la teva situació de vida.

Les teves qualitats: Cadascun pot aportar una mica del que sap: un somriure pròxim, una mà que dona suport a una espatlla desconsolada, arromangar-se quan sigui necessari, acompanyar en silenci el qui sofreix.

El teu suport econòmic: Fes un donatiu. Amb la teva aportació periòdica ajudes més, perquè permeten elaborar pressupostos i millorar la utilització dels recursos i planificar accions a mitjà i llarg termini.

Una col·laboració que ha fet possible que més de quatre milions de persones hagin pogut ser ateses en centres assistencials de l’Església; que sostenen les més de 22.000 parròquies que estan al servei de tota la societat; i que sacerdots, voluntaris i seglars puguin dedicar més de 40 milions d’hores als altres. També gràcies a aquesta corresponsabilitat, hi ha més de 10.000 missioners espanyols en els cinc continents.

Els protagonistes del Dia

Els protagonistes del Dia de l’Església diocesana són tots els que formen part de l’Església i de la seva missió, tot el Poble de Déu. A Espanya, l’Església catòlica s’estructura entorn de 70 diòcesi, 69 territorials a les quals cal unir l’arquebisbat Castrense. Segons les dades de l’última Memòria anual d’activitats, l’Església compta amb 22.947 parròquies; 16.126 sacerdots; 1.028 seminaristes; 35.507 religioses i religiosos; 8.326 monjos i monges de clausura; 10.382 missioners; i milions de laics. D’ells, 408.722 formen part d’alguna de les 86 associacions i moviments.

Difusió de la Campanya

Per a la difusió de la campanya del Dia de l’Església diocesana, el secretariat per al Sosteniment de l’Església ha elaborat diferents materials: vídeos, cartells, falques de radi, subsidi litúrgic… .

Els mitjans digitals, les ràdios i les revistes religioses seran el canal de difusió del 31 d’octubre al 12 de novembre.

A més, i a través dels delegats de mitjans de comunicació, també es fa present en cadascuna de les diòcesis espanyoles.

Què fem? i Com ho fem?

Amb motiu del Dia de l’Església diocesana també s’edita la revista La nostra Església. Una edició per cada diòcesi que obre les seves pàgines amb la salutació del bisbe. A més, cada publicació respon a dos interrogants. Què fem?, comptant les dades de l’activitat celebrativa, pastoral, evangelitzadora, educativa, cultural i caritativa-social. I Com ho fem?, informat dels comptes de l’Església local. Es completa amb notícies locals, que presenten exemples concrets, per a mostrar els rostres de les persones que sostenen aquestes xifres.