Es compleixen 50 anys de la litúrgia de Nadal en alemany a la Catedral de Mallorca: l’aniversari reuní milenars de persones a l’església gòtica i va ser punt de referència de Mallorca aquest dissabte de Nadal. La litúrgia ecumènica de Nadal es duu a terme de 1971 ençà i ha esdevingut una tradició preuada pels residents alemanys i els turistes a l’illa.

Tanmateix, els dos darrers anys, la litúrgia nadalenca va haver de cancel·lar-se a causa de les restriccions del coronavirus, motiu pel qual la seva edició cinquantena només ha pogut tenir lloc enguany. El bisbe, Mons. Sebastià Taltavull, presidí la celebració, en què es recordà també l’antic degà-president del Capítol de la Catedral mallorquina Mn. Joan Bestard, qui en el passat ajudà a llançar el servei de Nadal de la comunitat alemanya quan era jove i a donar-li forma durant moltes dècades.

La litúrgia se celebrà en dos torns, un a les 15.30 i l’altre una hora i mitja més tard, ja que la capacitat de la Seu és de 3.000 persones i s’omplí en tots dos. A l’homilia, el rector catòlic alemany a Mallorca, Andreas Falow, convidà la gent a reflexionar sobre els vells valors. «No sempre es tracta de guanyar i gastar doblers», digué.

L’organista, Bartomeu Mut; la mezzosoprano Waltraud Mucher i el saxofonista Norbert Fimpel s’encarregaren de la part musical.

 

Agenda – Pròxims esdeveniments

03 jul.
08 jul.
NOVENA EN HONOR A LA VIRGEN DEL CARMEN
Iglesia de Santa Teresa de Jesús MM. Carmelitas Descalzas + Mapa de Google
01 ag.
Exercicis Espirituals CONFER
Casa d’Espiritualitat de la Puresa de Maria (Valldemossa)
16 ag.
Exercicis espirituals per a preveres 2026
Col·legi Claver de Raimat (Lleida)

Campanyes