Diumenge dia 14 de gener Porreres va celebrar el 70è aniversari del nou camí que puja a Monti-sion. Una gesta que amb els anys no s’esborra perquè va marcar una fita de la identitat com a poble que tenim els porrerencs i porrerenques.
I la gent més jove, a vegades, es demana, per què és una fita tan important en la història col·lectiva de la vila? Perquè per iniciativa de l’ecònom Mn. Gabriel Adrover, en un moment en què la Mare de Déu de Fàtima visitava els pobles de Mallorca, va proposar obrir un nou camí que facilitàs poder pujar a Monti-sion, i així es va fer un nou traçat amb l’assessorament de l’enginyer Miquel Àngel Llauger Llull.
Aquest esdeveniment cabdal pel poble de Porreres del 14 de gener de 1954 se segueix celebrant any rere any, però aquest diumenge amb motiu del 70è aniversari es va voler que tingués més ressonància perquè la memòria col·lectiva pogués viure i recordar, a mesura que pujàvem a peu a Monti-sion, cada un dels 40 trams en què el nou camí es va dividir, posant-hi al capdavant un capatàs.
A les 10 del matí es va iniciar la jornada festiva. A les 11:30 la celebració de l’Eucaristia va ser un dels moments importants de la diada. La capella de Monti-sion ben plena era una evidència de l’arrelament que té aquesta efemèride, perquè a molts ens evocava el nom de persones estimades que fa 70 anys, amb càvecs i pales, amb xapetes i gavilans, a carro o a peu, pujaren per obrir aquest nou camí. La Coral de Porreres va acompanyar amb els cants i al final tothom va cantar els goigs de la Mare de Déu, la lletra dels quals és de Mn. Miquel Costa i Llobera i la música, del pare del bisbe Campins (rector de Porreres de 1887 a 1893), Sr. Jaume Campins.
La jornada va acabar amb una torrada molt ben preparada pels donats de Monti-sion. Entorn de cada una de les taules es varen poder compartir i comentar records d’aquell 14 de gener de 1954, amb el desig de poder seguir celebrant aquesta diada, perquè ara també és necessari obrir nous camins als valors emergents en aquest començament del segle XXI, formant part d’una Església sinodal, és a dir, que vol caminar amb tothom, perquè, com va dir el Papa Francesc, a l’Església hi cap tothom, i en una societat diversa i plural on no hem de perdre mai els valors que no tenen caducitat, perquè estan amarats de l’Evangeli de Jesús.
Maria Antònia Nicolau Rosselló – Col·laboradora de la Parròquia de Porreres
El Bisbat de Mallorca i Càritas Diocesana impulsen una campanya d’emergència per ajudar les víctimes del terratrèmol a Veneçuela
El Bisbat de Mallorca i Càritas Diocesana de Mallorca se sumen a la [...]
Inca recorda l’aniversari de la mort de la venerable sor Clara Andreu
Cada any, coincidint amb la solemnitat del naixement de sant Joan Baptista, el [...]
Les Maries dels Sagraris i els Deixebles de Sant Joan tanquen el curs a Sant Bartomeu d’Inca
L’horabaixa del diumenge 21 de juny, un grup de Maries dels Sagraris i [...]
Més de trenta matrimonis participen en la trobada de final de curs de Proyecto Amor Conyugal a Mallorca
Més de trenta matrimonis pertanyents a nou grups parroquials de Mallorca participaren el [...]














