L’Església celebra la Setmana de Pregària per la Unitat dels Cristians del 18 al 25 de gener de 2024 enguany amb el lema «Estima el Senyor, el teu Déu…, i estima els altres com a tu mateix» (cf. Lc 10,27). El Pontifici Consell per a la promoció de la unitat dels cristians i la Comissió fe i constitució del Consell Ecumènic d’Esglésies elaboren conjuntament uns materials per ajudar la reflexió i preparar les celebracions de l’Octavari.
Per part seva, la Subcomissió Episcopal per a les Relacions interconfessionals i Diàleg interreligiós aporta diversos recursos per a la seva celebració. Una de les novetats d’enguany és SOUC, una APP per a pregar cada dia de la Setmana de Pregària per la Unitat.
Celebració a la diòcesi de Mallorca
Des de la Delegació d’Ecumenisme i Diàleg Interconfessional, en nom del nostre Sr. Bisbe, Mons. Sebastià Taltavull, volem convidar tots els catòlics de la nostra diòcesi, juntament amb els representants de les confessions cristianes presents a Mallorca, a unir-nos en aquesta Setmana de Pregària per la Unitat dels Cristians.
Del 18 al 25 de gener es realitzen distints actes, juntament amb els membres de les Esglésies Ortodoxa Russa i Ortodoxa Romanesa, les Esglésies Sueca, Noruega, Luterana Alemanya i Anglicana, així com les comunitats grecocatòliques Romanesa i Ucraïnesa, on pregarem sota el lema proposat per enguany «Estima el Senyor, el teu Déu…, i estima els altres com a tu mateix» (cf. Lc 10, 27) i demanarem al Senyor que ens concedeixi el do de la unitat. La celebració ecumènica a la Seu serà el dia 21 a les 17h, i les vespres solemnes el dia 25 a les 19h, al monestir de Santa Magdalena.
Per això, i seguint els desitjos del Papa i del nostre Bisbe, demanam a tots els fidels que hi participin i s’uneixin en oració a aquesta intenció ecumènica al llarg d’aquests dies 18 a 25 de gener. Junts podrem demanar a Déu que ens regali aquesta gràcia i ens protegeixi a tots en la incertesa que vivim als nostres dies.
Aplicació ja disponible per a descarregar en dispositius mòbils
Una de les novetats d’enguany és una aplicació amb reflexions i oracions en text i àudio per a l’octavari que podrà ser descarregada, de forma gratuïta, en dispositius mòbils anomenada SOUC (Setmana d’Oració per la Unitat dels Cristians). L’objectiu és que el major nombre de persones pugui sumar-se a aquesta xarxa internacional de pregària, conformant així, segons que ho explica la Subcomissió, allò que Paul Couturier anomenà un «vast monestir invisible» on tots elevin a l’uníson la petició del Senyor: «Pare, que tots siguin u perquè el món cregui» (Jn 17,21). L’aplicació és disponible a Play Store i a App Store.
El Bisbat de Mallorca i Càritas Diocesana impulsen una campanya d’emergència per ajudar les víctimes del terratrèmol a Veneçuela
El Bisbat de Mallorca i Càritas Diocesana de Mallorca se sumen a la [...]
Inca recorda l’aniversari de la mort de la venerable sor Clara Andreu
Cada any, coincidint amb la solemnitat del naixement de sant Joan Baptista, el [...]
Les Maries dels Sagraris i els Deixebles de Sant Joan tanquen el curs a Sant Bartomeu d’Inca
L’horabaixa del diumenge 21 de juny, un grup de Maries dels Sagraris i [...]
Més de trenta matrimonis participen en la trobada de final de curs de Proyecto Amor Conyugal a Mallorca
Més de trenta matrimonis pertanyents a nou grups parroquials de Mallorca participaren el [...]












