El bisbe de Mallorca, Mons. Sebastià Taltavull, presidí dissabte, 20 de gener, l’ofici solemne amb motiu del patró de la ciutat de Palma, Sant Sebastià. Una missa concelebrada pel degà de la Seu, Mn. Teodor Suau, i els canonges, en la qual participaren el batle de Palma, Jaime Martínez, el president del Consell de Mallorca, Llorenç Galmés, la consellera de Famílies i Serveis Socials, Catalina Cirer, i els regidors de l’Ajuntament de Palma.

Durant la festa a la Catedral, foren venerades les relíquies del sant, que enguany fa 500 anys que varen arribar a Mallorca. En el transcurs de l’homilia, el Bisbe narrà la biografia de sant Sebastià, explicant també com la por que la població tenia a la Pesta Negra de 1348 va revifar la devoció al sant. Recollint part de la conferència que impartí el cronista de Palma, Bartomeu Bestard, el Bisbe explicà que fou entre els anys 1522 i 1523, durant la guerra civil de la Germania i quan la mortalitat per la pesta assotava l’illa i “semblava que tot estava perdut, que la desfeta del regne es veia inevitable, de sobte, un raig de llum, un raig d’esperança omplí els cors dels habitants de la Ciutat de Mallorca”. L’arribada de la relíquia “fou considerada com un senyal d’esperança pels habitants de Palma” i sant Sebastià fou invocat com mai no ho havia estat pels habitants de la ciutat. Mons. Taltavull continuà relatant que quan el vaixell amb cavallers de l’orde de Sant Joan havia de partir amb la relíquia, un fort temporal els ho va impedir tres dies consecutius i fou quan varen decidir que la relíquia de sant Sebastià romandria a la Seu de Mallorca. “Queda clar que, després de l’arribada de la relíquia a Palma i la desaparició de la pesta, els jurats, durant les properes dècades, donaren una forta embranzida a fomentar encara més la devoció envers sant Sebastià. Poc més de cent anys després, el 1643, els jurats presentaren al Capítol de la Seu la resolució aprovada per Breu Pontifici en virtut de la qual es proclamava l’oficialitat de sant Sebastià com a patró de la ciutat de Palma”.

Sobre la celebració del patró, i també de sant Antoni, el Bisbe digué que “una festa sempre ha estat, és i hauria de ser una oportunitat de renovació personal i col·lectiva, per així reprendre de nou aquelles activitats habituals que marquen el caminar de cada dia, el pas del temps, i li donen qualitat i perennitat. És un goig viure-ho així, fent pinya, amb esperit festiu i solidari, fent poble, tot sentint-nos coresponsables del seu progrés en totes les seves dimensions, fruit d’una laïcitat ben entesa, on tot hi té cabuda i reconeixement, a la vegada que aprenem la lliçó de la història, i tractam de fer-ne una lectura creient”. També manifestà el seu desig que les circumstàncies que rodegen les festes s’impregnin d’un esperit que parla d’estimació fraternal i d’acollida dels qui venen a viure entre nosaltres, “això serà veritat si intentam ser una ciutat oberta, agermanada, on hi viu un poble just, que guarda la fidelitat i manté ferm el seu cor”.

Citant les paraules profètiques d’Isaïes “ben referides a la nostra ciutat de Palma” quan diu: «Obriu les portes, entrarà un poble just, que guarda la fidelitat i manté ferm el seu cor», el Bisbe expressà que aquestes paraules són “un indicador, una espècie de brúixola que ens diu qui som –un poble just-, quin tarannà ens defineix –obriu les portes-, quin valor o virtut –la fidelitat-, i quina solidesa –manté ferm el seu cor-. En un poble com aquest ha de fer goig viure-hi. Descriure així la nostra ciutat ens posa davant el repte d’arribar a fer que sigui així, feta de persones obertes, justes, fidels, sòlides en l’amor”.

En acabar l’Eucaristia, les autoritats polítiques i tots els assistents pogueren acostar-se a reverenciar la relíquia de Sant Sebastià.

El Bisbe continuà la jornada presidint també les misses a la parròquia de Sant Sebastià de Palma i a Sant Domingo d’Inca.

Agenda – Pròxims esdeveniments

03 jul.
08 jul.
NOVENA EN HONOR A LA VIRGEN DEL CARMEN
Iglesia de Santa Teresa de Jesús MM. Carmelitas Descalzas + Mapa de Google
01 ag.
Exercicis Espirituals CONFER
Casa d’Espiritualitat de la Puresa de Maria (Valldemossa)
16 ag.
Exercicis espirituals per a preveres 2026
Col·legi Claver de Raimat (Lleida)

Campanyes