En els records d’aquesta Setmana Santa romandrà inesborrable la celebració del centenari de dues de les confraries més conegudes que participen a les processons de Palma. L’any 1924 desfilaren per primera vegada, acompanyant el Sant Crist de la Sang, la germandat de penitents de Nostra Senyora de l’Esperança i la del Sant Crist de l’Agonia.
A més dels actes programats per cada una d’aquestes entitats, la nit del Dilluns Sant van viure moments de conjunta i exultant gaubança. Amb tota aquesta trajectòria secular, per primer cop en la història, els passos d’ambdós titulars es trobaren per saludar-se i retre’s honors. Entorn de les 20.30h havien sortit de les respectives seus canòniques, la basílica de Sant Francesc i el monestir de Santa Clara, amb solemne i lluït acompanyament. Cap d’ambdues entitats no renuncià al detall i es presentaren davant la ciutadania fent gala dels propis desplegaments de personal, de música i de majestuositat.
L’Esperança desfilava acompanyada no sols dels seus confrares, sinó també de les altres confraries mallorquines dedicades a la mateixa advocació i que havien estat convidades expressament: Muro, Son Ferrer, Campos, Cala Rajada, Santanyí… L’Agonia ho feia precedida pel seu estendard fundacional, tot enaltint la memòria dels seus primers impulsors. Davant l’església de Santa Eulàlia i amb una veritable afluència de gent que omplia la plaça, com poques vegades s’ha vist; enmig del silenci sepulcral que sabia oferir aquella generació, en una aura d’emoció palpitant i al compàs de les respectives bandes instrumentals, la Mare de Déu de l’Esperança es plantava davant el seu Fill i el contemplava agonitzant. Tots dos passos se saludaren al ritme de marxes processionals i ovacionats per la multitud. Després d’aquella trobada, d’una ofrena floral conjunta i de l’intercanvi de salutacions i felicitacions per part d’ambdós presidents, cada un dels acompanyaments seguí amb els propis itineraris que tots els dilluns de la Setmana Santa omplen els carrers de Ciutat Antiga. Per a l’ocasió, monuments tan emblemàtics de la nostra ciutat, com són la mateixa basílica de Sant Francesc, l’edifici de Cort i el castell de Bellver, s’il·luminaren de manera extraordinària amb els colors propis de l’Esperança.
Les Maries dels Sagraris i els Deixebles de Sant Joan tanquen el curs a Sant Bartomeu d’Inca
L’horabaixa del diumenge 21 de juny, un grup de Maries dels Sagraris i [...]
Més de trenta matrimonis participen en la trobada de final de curs de Proyecto Amor Conyugal a Mallorca
Més de trenta matrimonis pertanyents a nou grups parroquials de Mallorca participaren el [...]
Final de curs de la catequesi a la parròquia de Sencelles
La parròquia de Sencelles, a les portes de la festa de Sant Pere, [...]
La Casa d’Andalusia de Calvià celebra la Missa Rociera
La Casa d’Andalusia de Calvià posà el punt final a les Festes del [...]
















