L’església del monestir de la Concepció tornà a obrir les portes per celebrar amb tota solemnitat l’Assumpció de Maria al cel. El 14 d’agost tingué lloc l’entronització de la imatge de la Mare de Déu Dormida en el Llit, prèvia processió pels claustres del monestir. Hi assistiren una ampla representació de les Agustines Germanes de l’Empara de diverses comunitats, i de les confraries amb seu en aquesta església, les quals se’n cuidaren de portar la talla atribuïda a l’escultor Gaspar Gener.

El Llit de la Mare de Déu, un dels més importants de l’illa i que segueix el model de la Seu, romangué exposat del 14 al 18, rebent gran nombre de visites, tant de devots com de curiosos. La Concepció és un dels temples a Palma amb més tradició i devoció per l’Assumpta, essent un dels pocs llocs on no es perdé el costum de processionar la imatge fins al Llit.

Del 16 al 18 tingué lloc un tridu per a recordar la dormició, assumpció i coronació de Maria. El dissabte 17 d’agost, l’investigador del patrimoni mallorquí Jaume Llabrés oferí una ampla explicació de l’art marià conservat en aquesta església, incloent-hi el conjunt del Llit.

El diumenge 18 d’agost es tornà solemnement la imatge al seu altar i es repartí l’alfabeguera beneïda, després de la missa solemne que presidí el vicari episcopal de Vida Consagrada, el pare Antoni Canyelles CO.

Agenda – Pròxims esdeveniments

03 jul.
01 ag.
Exercicis Espirituals CONFER
Casa d’Espiritualitat de la Puresa de Maria (Valldemossa)
16 ag.
Exercicis espirituals per a preveres 2026
Col·legi Claver de Raimat (Lleida)

Campanyes