El pròxim 1r de setembre, Jornada Mundial de Pregària per la Cura de la Creació, tindrà lloc l’inici del Temps de la Creació que culminarà el 4 d’octubre amb la festa de Sant Francesc d’Assís. Enguany el lema escollit és ‘Esperançar i actuar amb la creació’ i el tema versa sobre “les primícies de l’esperança”, tot inspirant-se en la Carta de Sant Pau als Romans.

La Diòcesi de Mallorca celebrarà una eucaristia per la Cura de la Creació el dia 14 de setembre a les 19 hores a la Parròquia de l’Encarnació de Palma. Amb altres trobades que es comunicaran durant els propers dies, el Bisbat participarà en aquest període ecumènic dedicat a la pregària i l’acció per la Creació. Durant aquest temps, comunitats d’arreu del món s’uneixen per reflexionar sobre la importància de tenir cura del planeta i prendre mesures concretes per a la seva conservació.

Salvar el planeta de la crisi climàtica és urgent i “tota la creació està implicada en aquest procés”, ens recorda el Papa Francesc en el missatge per a la Jornada Mundial de Pregària per la Cura de la Creació. “Esperar i actuar amb la creació significa unir esforços i, tot caminant juntament amb tots els homes i dones de bona voluntat, contribuir a repensar entre tots la qüestió del poder humà, quin és el seu sentit, quins són els seus límits”, continua el Papa.

Per unir-se al Papa Francesc, la Conferència Episcopal Espanyola ha publicat un missatge signat per la Subcomissió Episcopal per a l’Acció Caritativa i Social. En el text, els bisbes espanyols subratllen que “la visió cristiana del món destaca la posició central de l’home dins la creació i la seva relació amb l’entorn natural”. A causa d’això, “l’ésser humà està cridat a cuidar de la ‘casa’ natural, però sense considerar-se com el centre absolut de l’univers”.

La posició central de l’home, destaquen els bisbes, l’obliga a “caminar per la senda de la bona notícia d’una esperança compromesa, encarnada en el drama de l’humà i el natural, per la vida de l’ecologia integral i de la fraternitat universal”. Aquesta responsabilitat de la “cura de la creació interrelaciona el misteri de Déu amb el misteri de l’ésser humà, perquè es remunta a l’acte d’amor amb el qual Déu crea a l’ésser humà a imatge i semblança seva”.

Per això, la Conferència Episcopal insisteix que “com a cristians ens toca viure d’una manera compromesa la nostra fe informada per l’acció de l’Esperit Sant”. És precisament l’Esperit qui ens farà sentir “cridats a una veritable conversió centrada en la proposta viva i sincera de nous estils de vida en el personal, el social, el polític i l’econòmic, així com en l’espiritualitat i vivència del transcendent i del religiós”.

Els bisbes conclouen el seu missatge reafirmant el seu compromís “a fer passos ferms en l’interès de la cura de la creació com una cosa essencialment unida a les preocupacions socials de la humanitat, inseparable de la preocupació pel desenvolupament de la fraternitat universal, així com de la cura dels més febles i vulnerables”.

 

Agenda – Pròxims esdeveniments

03 jul.
01 ag.
Exercicis Espirituals CONFER
Casa d’Espiritualitat de la Puresa de Maria (Valldemossa)
16 ag.
Exercicis espirituals per a preveres 2026
Col·legi Claver de Raimat (Lleida)

Campanyes