Amb la comunitat cristiana desbordada d’alegria i entusiasme, s’Arenal de Llucmajor ha celebrat el primer centenari de l’estada de les Germanes de la Caritat de Sant Vicenç de Paül. A tocar el mes de setembre de 1924 arribava en aquell nucli de població, aleshores naixent i format per pescadors i trencadors de pedra, la primera comunitat formada per Sor Francisca Mestre, Sor Rosa Ordinas i Sor Rosalia Bibiloni. Durant tot aquest segle, les Germanes han tingut cura d’acompanyar els sarenalers i sarenaleres en les seves necessitats i en els seus progressos, pal·liant mancances amb serveis sanitaris i educatius, promovent i ajudant tota mena d’iniciatives culturals, procurant que el rostre de les misèries fos més amable i lleuger, i adaptant-se als grans canvis socials viscuts a partir de l’anomenat “boom” turístic amb tanta incidència en aquest lloc.

Tot agraint aquesta presència i dedicació, el passat dia 22 de setembre, l’església parroquial de Nostra Senyora de la Lactància, resultà totalment insuficient per acollir la multitud de persones que omplia la seva nau i que s’amuntegava en els seus portals. A les vuit del vespre s’inicià una solemne celebració de l’Eucaristia presidida pel rector, mossèn Eugeni Garcia. Hi concelebraven altres preveres i sobretot una bona representació de les fraternitats franciscanes de la Porciúncula i Llucmajor que, segons les cròniques, fa cent anys ja havien participat en la inauguració d’aquest convent de s’Arenal. Els primers bancs foren ocupats pel Consell General de les Germanes de la Caritat, per l’actual comunitat de religioses, per la batlessa i membres del Consistori de Llucmajor i per una ampla representació de totes les altres cases de la Congregació.

Especialment emotives foren les paraules i els gestos de diverses persones i entitats que en nom de la parròquia, de la xarxa associativa i del mateix poble volien rubricar el seu agraïment envers les Germanes. Intervingueren el rector, la batlessa, representants de l’agrupació de ball de bot Castanyetes en festa, dels Amics dels Reis, del cor parroquial, de les confraries locals i de tot l’equip de mestres i professors del col·legi Sant Vicenç de Paül. Sor Antònia Sastre, superiora general de la Congregació, tancà els parlaments. En diversos moments de la celebració tota l’assemblea cantà “100 anys de les Germanes de la Caritat a s’Arenal”, un himne compost ara per Rafel Adrover Monserrat, per posar en relleu la gratitud per aquesta presència secular. La festa acabà amb un bon refresc al pati de la parròquia i en els dies anteriors i posteriors, tota la comunitat educativa del mateix centre escolar seguí celebrant diversos actes commemoratius.

Agenda – Pròxims esdeveniments

03 jul.
01 ag.
Exercicis Espirituals CONFER
Casa d’Espiritualitat de la Puresa de Maria (Valldemossa)
16 ag.
Exercicis espirituals per a preveres 2026
Col·legi Claver de Raimat (Lleida)

Campanyes