A finals d’octubre, el Col·legio de la Mare de Déu de Monti-sion de Palma rebé la visita d’Steffi Heinrichs, representant de Pastoral de Sankt-Ansgar-Schule, col·legi jesuïta d’Hamburg-Borgfelde. La Sra. Heinrichs ha recorregut les instal·lacions i s’ha reunit amb l’equip de Pastoral de Monti-sion per ultimar els detalls del nou programa d’intercanvi que ambdues institucions posaran en marxa aquest curs. Aquest projecte ha estat possible gràcies al suport d’Educación Jesuitas i a la coordinació amb JECSE (European Committee for Jesuit Education), en un esforç conjunt per promoure experiències educatives i humanes arrelades en els valors ignasians.
Esperit col·laborador
El Sankt-Ansgar-Schule, fundat el 1946 i part de la xarxa de Jesuitenschulen, és un dels tres col·legis catòlics d’Hamburg. Amb una història que remunta a projectes educatius de 1917, l’escola s’ha consolidat després de la Segona Guerra Mundial sota la protecció de Sant Anscari, fundador de l’Arxidiòcesi d’Hamburg. El seu lema, “aprendre la bondat, la disciplina i el coneixement,” reflecteix la seva missió de formar els estudiants en el marc de l’educació jesuïta.
La visita de la Sra. Heinrichs també ha ressaltat la importància de l’esperit col·laborador que Educación Jesuitas fomenta en facilitar vincles sòlids entre institucions jesuïtes d’Europa i d’altres llocs. JECSE té un paper fonamental en aquesta casta d’intercanvis, oferint un espai de diàleg per compartir metodologies innovadores i reflexionar sobre els desafiaments de l’educació contemporània, enfortint la identitat comuna que uneix les escoles ignasianes.
Durant la seva estada, la Sra. Heinrichs ha compartit idees sobre l’enriquiment del programa d’intercanvi, centrat en una formació integral que abraci tant el desenvolupament acadèmic com el creixement personal dels estudiants. En aquest projecte, els alumnes de Palma i Hamburg no sols promouran l’entesa intercultural, sinó que tindran l’oportunitat d’aprofundir en els valors de servei i reflexió propis de la pedagogia ignasiana.
Amb la col·laboració compromesa dels equips de Pastoral i professorat d’ambdós centres, l’intercanvi es perfila com una experiència que contribuirà a l’enfortiment de la identitat i els llaços ignasians, oferint als estudiants de Monti-sion i Sankt-Ansgar una oportunitat única per a l’aprenentatge i el desenvolupament de relacions perdurables que reflecteixen l’esperit de la Companyia de Jesús.
Les Maries dels Sagraris i els Deixebles de Sant Joan tanquen el curs a Sant Bartomeu d’Inca
L’horabaixa del diumenge 21 de juny, un grup de Maries dels Sagraris i [...]
Més de trenta matrimonis participen en la trobada de final de curs de Proyecto Amor Conyugal a Mallorca
Més de trenta matrimonis pertanyents a nou grups parroquials de Mallorca participaren el [...]
Final de curs de la catequesi a la parròquia de Sencelles
La parròquia de Sencelles, a les portes de la festa de Sant Pere, [...]
La Casa d’Andalusia de Calvià celebra la Missa Rociera
La Casa d’Andalusia de Calvià posà el punt final a les Festes del [...]
















