Divendres 13 de desembre de 2024, es va obrir al públic l’històric betlem del Monestir de la Puríssima Concepció – Franciscanes TOR (antigues Caputxines) i s’inaugurà l’exposició temporal dedicada a Santa Catalina Tomàs i la Mallorca ermitana. Hi van assistir els comissaris de l’exposició, Jaume Llabrés i Aina Pascual, la priora del Convent, sor María Paulina TOR, i el vicari episcopal per al Patrimoni Històric i Cultural del Bisbat de Mallorca, Mn. Francesc Vicens.
A més de la tradicional obertura del betlem monumental i l’exposició de les escaparates de betlems elaborades per les monges, enguany s’hi realitza una exposició dedicada a Santa Catalina Tomàs i a la Mallorca ermitana. Aquest any s’han unit aquestes dues temàtiques a través del cardenal Antoni Despuig i Dameto, qui fou promotor de la beatificació de Catalina Tomàs, el 1792, i alhora benefactor i promotor de la fundació de l’Ermita de Betlem.
D’una banda, l’exposició participa en els actes de celebració del 450è aniversari de la mort de Santa Catalina Tomàs amb diferents obres pictòriques i escultòriques dedicades a la Santa i als moments claus de la seva vida. Quadres, escultures, gravats, escaparates realitzades per monges de clausura, entre d’altres són els objectes que s’exhibiran a l’exposició. Béns procedents no sols del mateix Monestir de la Puríssima Concepció, sinó també de col·leccions particulars i antiquaris. En definitiva, una conjunció de peces que, en molts de casos, només podran ser vistes durant aquests 15 dies.
De l’altra, s’explica la tradició ermitana de l’illa, aprofitant per donar a conèixer la nova vida de l’Ermita de Betlem. D’aquesta manera, el passat, present i futur de la Mallorca ermitana podran ser coneguts. Des de Maiorica Sacra, s’ha dedicat tot un àmbit de l’exposició a difondre la història i els nous projectes que es duen a terme a l’Ermita de Betlem. La col·laboració entre el Bisbat de Mallorca i la Cooperativa d’Artà ha donat lloc a la reactivació dels cultius i les primeres produccions de mel i oli de l’Ermita. També, des de la Vicaria de Patrimoni Històric i Cultural del Bisbat de Mallorca, s’ha iniciat el projecte de conservació i inventari de la Congregació de Sant Pau i Sant Antoni i de les seves ermites (Trinitat i Betlem) amb la recollida de la memòria dels ermitans encara vius, l’inici de l’inventari de patrimoni cultural i la realització de planimetries 3D. A l’exposició es podran veure alguns béns culturals pertanyents a la vida dels ermitans, així com també el resultat dels projectes que li donen una nova vida.
L’exposició temporal i els betlems del Convent podran ser visitats a partir del 14 de desembre fins al 5 de gener, de 10.30 a 13.30 hores i de 17.30 a 20.30h. Els dies 24 i 31 de desembre i el 5 de gener sols podran visitar-se en horari de matí i els dies 25 de desembre i 1r de gener romandran tancats.
Les Maries dels Sagraris i els Deixebles de Sant Joan tanquen el curs a Sant Bartomeu d’Inca
L’horabaixa del diumenge 21 de juny, un grup de Maries dels Sagraris i [...]
Més de trenta matrimonis participen en la trobada de final de curs de Proyecto Amor Conyugal a Mallorca
Més de trenta matrimonis pertanyents a nou grups parroquials de Mallorca participaren el [...]
Final de curs de la catequesi a la parròquia de Sencelles
La parròquia de Sencelles, a les portes de la festa de Sant Pere, [...]
La Casa d’Andalusia de Calvià celebra la Missa Rociera
La Casa d’Andalusia de Calvià posà el punt final a les Festes del [...]
















