Aquesta setmana ha iniciat la seva trajectòria el Consell General de l’Església en l’Educació. Dimarts 20 de maig es va constituir el Ple del Consell (CGIE) i dimecres 21 va tenir lloc la sessió constitutiva del Seminari Permanent. Amb la posada en marxa d’aquest Consell, aprovat en la darrera Assemblea Plenària, la Comissió Episcopal per a l’Educació i la Cultura vol donar continuïtat al camí emprès en el Congrés L’Església en l’Educació. Presència i Compromís, celebrat el febrer de 2024.
El director de la Fundació Ramon Llull de Col·legis Diocesans de Mallorca, Andreu Mir, ha estat escollit com un dels membres del Seminari Permanent d’aquest Consell General.
Constitució del Ple i del Seminari Permanent
Dimarts passat, 20 de maig, es va constituir el Ple del Consell General de l’Església en l’Educació, amb l’assistència de gairebé la totalitat dels seus 60 membres, representants dels diversos àmbits educatius on l’Església és present. La sessió, celebrada a Madrid, va estar presidida per Mons. Alfonso Carrasco Rouco, president de la Comissió Episcopal per a l’Educació i la Cultura. En aquesta primera sessió de treball es va presentar la normativa del Consell i els consellers van identificar alguns dels desafiaments actuals que han d’afrontar els projectes educatius de l’Església en cada un dels seus àmbits.
L’endemà, dimecres 21 de maig, es va dur a terme la sessió constitutiva del Seminari Permanent del Consell, que serà l’encarregat d’organitzar els treballs i fer el seguiment dels seus objectius. La feina es va centrar a prioritzar els desafiaments sobre els quals el CGIE haurà de treballar, fent un diagnòstic rigorós de la realitat actual i formulant possibles respostes des de la missió educativa de l’Església.
Fruit del Congrés L’Església en l’Educació
Aquest Consell, que tot just comença a caminar, encara ad experimentum, és fruit del Congrés L’Església en l’Educació, celebrat el febrer de 2024, i expressa la urgència compartida de cuidar la presència i el compromís de l’Església en l’àmbit educatiu en el moment actual. S’espera que al llarg d’aquest any 2025 comenci a desenvolupar la seva naturalesa i finalitats.
El CGIE és un espai per aprofundir en la missió educativa de l’Església en totes les seves presències, aprenent els uns dels altres i enriquint-nos del camí compartit per tal de millorar el nostre servei a la societat.
El Consell General de l’Església en l’Educació és expressió de la responsabilitat que els bisbes espanyols assumeixen envers l’educació catòlica a Espanya, a la llum i en l’esperit de la Declaració Gravissimum educationis del Concili Ecumènic Vaticà II, sobre la base de les normes del Codi de Dret Canònic —en particular dels cànons 793-821— i segons les indicacions de la Instrucció La identitat de l’escola catòlica per a una cultura del diàleg, de 2022, de la Congregació per a l’Educació Catòlica.
La finalitat del Consell és dotar la Comissió Episcopal per a l’Educació i la Cultura d’un instrument de relació, coordinació, participació i reflexió de les entitats i instàncies eclesials implicades en l’educació catòlica.
Amb el CGIE, la Comissió ofereix un àmbit de participació, diàleg i treball compartit que pretén implicar les associacions, federacions i entitats dels nombrosos actors que contribueixen a la missió educativa de la comunitat cristiana; amb la finalitat de donar suport al camí de l’educació catòlica i promoure una coordinació orgànica que permeti millorar l’acció educativa de l’Església a la societat i la seva articulació pastoral.
Les Maries dels Sagraris i els Deixebles de Sant Joan tanquen el curs a Sant Bartomeu d’Inca
L’horabaixa del diumenge 21 de juny, un grup de Maries dels Sagraris i [...]
Més de trenta matrimonis participen en la trobada de final de curs de Proyecto Amor Conyugal a Mallorca
Més de trenta matrimonis pertanyents a nou grups parroquials de Mallorca participaren el [...]
Final de curs de la catequesi a la parròquia de Sencelles
La parròquia de Sencelles, a les portes de la festa de Sant Pere, [...]
La Casa d’Andalusia de Calvià celebra la Missa Rociera
La Casa d’Andalusia de Calvià posà el punt final a les Festes del [...]

















