El passat dia 28 de juliol amb gran devoció i emoció, se celebrà en el monestir de Santa Magdalena la festa litúrgica en honor de Santa Catalina Tomàs, l’única santa mallorquina. L’acte reuní nombrosos fidels a l’església ornada per a l’ocasió, especialment el mausoleu on es conserva el cos incorrupte de la Santa.

La cerimònia començà a les 11 del matí, presidida pel bisbe de Mallorca, Mons. Sebastià Taltavull. Hi tingué lloc l’emotiva presentació d’Ada Catalina Amengual de Luque, de 8 anys, que durant els propers dotze mesos encarnarà el paper de la Beateta. Com és habitual en aquesta celebració l’acompanyaren Lidia Fernández, Beateta de Palma 2024, i Emma Martínez, que ho serà l’any que ve, juntament amb les seves famílies.

A la missa hi concelebraren diversos preveres i, entre ells, mossèn Nadal Bernat, capellà del monestir. El cor de les Monges Canongesses Regulars Lateranenses, acompanyades de Bartomeu Mut, organista de la Seu de Mallorca, tingueren cura del cant litúrgic.
Durant l’ofertori, les petites beatetes oferiren les ofrenes per a l’altar. En un moment carregat de simbolisme, Ada Catalina presentà un pa de sucre amb la típica cadernera de la tradició tomassiana, que havia fet ella mateixa.

Durant l’homilia, Mons. Taltavull destacà les virtuts de Santa Catalina: la seva humilitat i proximitat a les persones i el seu exemple d’humanitat, convidant els presents a imitar-ne l’actitud caritativa i el servei al proïsme. A continuació, el clergat i els feels veneraren el sepulcre de la santa i compartiren un refresc fraternal preparat per la comunitat en el claustre del seu monestir.

Agenda – Pròxims esdeveniments

23 juny
03 jul.
01 ag.
Exercicis Espirituals CONFER
Casa d’Espiritualitat de la Puresa de Maria (Valldemossa)
16 ag.
Exercicis espirituals per a preveres 2026
Col·legi Claver de Raimat (Lleida)

Campanyes