Ahir dijous, al Trui Teatre, i després de dos anys de pandèmia, 800 docents i personal d’administració i serveis dels Col·legis Diocesans de Mallorca van acomiadar el Curs Escolar 21-22.
Van assistir el conseller d’Educació Sr. Martí Xavier March i el director general de Planificació, Ordenació i Centres, el Sr. Antonio Morante. A més dels patrons de la Fundació Ramon Llull i alguns dels preveres que treballen a les escoles diocesanes, representants dels sindicats i de les institucions educatives de l’illa.
El bisbe de Mallorca, Mons. Sebastià Taltavull, president de la Fundació Diocesana Ramon Llull a la qual pertanyen els Col·legis Diocesans de Mallorca va explicar el lema de la Fundació “Quan avui apareix entre nosaltres aquest clam identitari de «Som diocesans» ja conté la proposta d’un projecte educatiu institucional que ens implica a tots i dona a conèixer quin és el nostre principal referent educatiu. La indiferència, quan enverina la pròpia consciència i desfà les conviccions, provoca una forma d’educar neutra que no sols no ajuda a créixer en humanitat, sinó que desdibuixa tot signe d’identitat. Dir «Som diocesans» és dir «Som diòcesi», és a dir «Som Església», l’Església particular de Mallorca que es fa referent educatiu i proposa el contingut i la vivència dels valors evangèlics, que estan a l’origen, complementen i dignifiquen tots els valors humans, basats en els drets inalienables de cada persona i de cada poble. En aquests «Som diocesans» hi ve implicada la consciència solidària de formar un cos que se sent compromès en la marxa de la societat i per això treballa per influir positivament en ella”.
I en aquest sentit va destacar que “avui, com en els inicis del cristianisme, ens sentim cridats a través de l’educació a donar un nou rostre a la societat aportant lo millor de nosaltres mateixos i del missatge pel qual ens hem definit i que és enormement fascinant i alliberador L’imperatiu del nostre projecte sempre serà l’amor tal com Jesús el viu i el fa realitat entre les persones”.
La conferència de l’acte va anar a càrrec de Sr. Jordi Musons, director de l’Escola Sadako de Barcelona, qui va senyalar que «el món ha canviat dràsticament i les investigacions apunten a la necessitat d’un model molt més flexible i adaptat a les competències del segle XXI, el paradigma se segueix basant més en les creences que no pas en les evidències científiques o les dades que tenim de com es aprèn».
L’acte va continuar amb l’entrega de litografies als equips directius que deixen el seu càrrec. La celebració va acabar amb una peça musical interpretada pels professors de música dels Col·legis Diocesans.
El Bisbat de Mallorca i Càritas Diocesana impulsen una campanya d’emergència per ajudar les víctimes del terratrèmol a Veneçuela
El Bisbat de Mallorca i Càritas Diocesana de Mallorca se sumen a la [...]
Inca recorda l’aniversari de la mort de la venerable sor Clara Andreu
Cada any, coincidint amb la solemnitat del naixement de sant Joan Baptista, el [...]
Les Maries dels Sagraris i els Deixebles de Sant Joan tanquen el curs a Sant Bartomeu d’Inca
L’horabaixa del diumenge 21 de juny, un grup de Maries dels Sagraris i [...]
Més de trenta matrimonis participen en la trobada de final de curs de Proyecto Amor Conyugal a Mallorca
Més de trenta matrimonis pertanyents a nou grups parroquials de Mallorca participaren el [...]


















