Quatre dies de visita a Mallorca durant els quals Mons. Bernardito Auza ha visitat, acompanyat sempre del bisbe, Mons. Sebastià Taltavull, alguns dels llocs de culte més representatius, ha conegut els responsables de les distintes àrees del Bisbat, les congregacions i comunitats i, sobretot, ha rebut l’afecte dels feligresos mallorquins que l’han volgut acompanyar en les diferents celebracions.

Dijous començà amb una visita a la Mare de Déu de Lluc, on es reuní amb preveres, diaques i prediaques de la Diòcesi, l’horabaixa va anar al Monestir de Santa Magdalena, on hi va haver una trobada amb les comunitats de Vida Contemplativa i a continuació amb les comunitats filipina i xinesa.

El divendres dematí es va reunir amb el consell de direcció de la Fundació Ramon Llull de col·legis diocesans i va visitar l’Escoleta de Sant Josep Obrer. Després va conèixer els responsables de l’àrea d’acció social de la Diòcesi de Mallorca, i ho va fer a la Casa de Família, centre d’acollida de la Fundació Social La Sapiència. Més tard, mantingué una trobada amb els seminaristes i va presidir la Missa al Seminari Major, destacant el missatge als que es preparen per a ser preveres: “Sense la pregària i el tracte amb el Senyor, sense aspiració seriosa a la santedat, sense negar-se a si mateix per anteposar-lo a Ell, és difícil. És veritat que el tresor del teu esforç no és per a aquí, és per a la vida eterna. I per a la vida eterna has d’aprendre, pendent del teu cor davant Déu i els homes, per a portar-los a Ell sabent que Ell és el protagonista, i no tu”.

L’horabaixa visità el Santuari de Gràcia i el sepulcre de Mons. Antoni Vadell i a continuació va mantenir, al Santuari de Cura, una reunió amb el Consell Episcopal i el Consell Assessor. A ells es va dirigir: “Tota estructura té una ànima: anar obrint camins per a una Església que vol ser més evangelitzadora i missionera. Treballar d’una manera decidida i progressiva per transformar la parròquia en vertadera comunitat, on se celebri gojosament la fe, es visqui la solidaritat i es vagin obrint més camins per viure la fe i la santedat de vida. Uns Arxiprestats en què col·laborin uns sacerdots amb altres for­mant entre si vertaderes cèl·lules del presbiteri diocesà, entorn dels quals es coordini també oportunament l’apostolat espe­cífic de la vida consagrada amb els laics. I unes Vicaries territo­rials des de las quals l’ofici pastoral dels Vicaris Episcopals sigui un vertader canal de mediació perquè l’acció pastoral comuna resulti més ben servida, incrementada i organitzada”.

Dissabte, 18 de juny, el Sr. Nunci Apostòlic de Sa Santedat tornà al Santuari de Lluc per a la trobada de Vida Consagrada, on totes les comunitats de les distintes congregacions estaven convidades a participar-hi. A elles els va recordar que “la Vida consagrada en relació amb la vida d’una Diòcesi, des de la vocació com a crida personal, la consagració en el si de l’Església i el seguiment de Crist per la professió dels consells evangèlics, constitueix un complement necessari de l’Església particular que presideix el Bisbe”.

L’horabaixa, al Seminari Nou, se celebrà una Vigília d’oració amb els moviments laicals. Durant la celebració, Mons. Bernardito Auza va recordar les paraules del Papa Francesc en relació amb la missió dels laics: “Es la vostra hora, d’homes i dones compromesos en el món de la cultura, de la política, de la indústria…, que amb la seva manera de viure siguin capaços de dur la novetat i l’alegria de l’Evangeli allà on siguin. Vos anim que visqueu les pròpies vocacions immerses en el món, escoltant, amb Déu i amb l’Església, els batecs dels contemporanis, del poble… Per tant, no tingueu por de recórrer els carrers, d’entrar a cada racó de la societat, d’arribar fins als límits de la ciutat, de tocar les ferides de la nostra gent…, aquesta és l’Església de Déu, que s’arromanga per sortir a l’encontre de l’altre, sense jutjar, sense condemnar-lo, sinó tendint-li la mà, per sostenir-lo, animar-lo o, simplement, per acompanyar-lo en la vida. Que el manament del Senyor ressoni sempre en vosaltres: ‘Anau i predicau l’Evangeli’ (cf. Mt 28,19)”.

Diumenge dematí, el Sr. Nunci i el Bisbe Sebastià anaren a Petra. Una visita molt sentida per Mons. Auza perquè manté un vincle familiar i personal amb Sant Juníper, ja que la seva família va viure molts d’anys a Mèxic, allà mateix on desenvolupà la seva tasca el frare franciscà mallorquí. Van visitar la casa on va néixer el sant, el museu, el convent franciscà de Sant Bernardí i l’església parroquial de Sant Pere.

L’horabaixa de diumenge, Dia de la Caritat, presidí l’Eucaristia solemne i processó eucarística en la solemnitat de Corpus Christi a la Catedral de Mallorca.