Tots els cristians presents a la diòcesi de Mallorca es van unir en pregària en la Setmana d’Oració per la Unitat dels Cristians, que se celebrà del 18 al 25 de gener. Catòlics, ortodoxos i protestants van pregar amb el lema d’enguany: ‘Ho creus, això?’ (Jn, 11, 26) per la unitat de les diferents confessions religioses cristianes i, tal com ha demanat el Papa Francesc, perquè els cristians aconsegueixin la plena comunió i donin testimoniatge d’amor a tots, especialment envers els més fràgils.

Habitualment, a Mallorca, la Setmana d’Oració per la Unitat dels Cristians mobilitza totes les Esglésies i Comunitats Eclesials cristianes presents a l’illa, que es reuneixen i preguen en celebracions ecumèniques especials. Enguany, juntament amb els membres de les Esglésies Ortodoxa Russa i Ortodoxa Romanesa, les Comunitats Eclesials Sueca, Noruega, Luterana Alemanya i Anglicana, així

com amb les comunitats grecocatòliques Romanesa i Ucraïnesa, van organitzar una sèrie de celebracions entre les quals destacà la Celebració Ecumènica presidida pel Bisbe que va tenir lloc el dia 19 de gener a la Catedral.

El Bisbe va recordar que l’any en curs és un any jubilar en el que l’Església commemora els 1700 anys del Concili de Nicea (325 d. C.), que va proclamar la fe professada en el credo que uneix als cristians que confessen el misteri de Déu un i trinat. «El jubileu obert pel Papa és un temps de gràcia en el qual enguany té el seu marc propi el Octavari per la Unitat dels Cristians».

Agenda – Pròxims esdeveniments

03 jul.
01 ag.
Exercicis Espirituals CONFER
Casa d’Espiritualitat de la Puresa de Maria (Valldemossa)
16 ag.
Exercicis espirituals per a preveres 2026
Col·legi Claver de Raimat (Lleida)

Campanyes