L’Assemblea de delegades de Mans Unides, reunida a Madrid, va renovar dissabte passat la confiança a Cecilia Pilar Gracia com a presidenta de l’organització per a un nou mandat de tres anys. L’elecció, que es va produir per unanimitat, l’ha de confirmar la Comissió Plenària Ordinària de la Conferència Episcopal.
Pilar, que va accedir al càrrec per primera vegada el maig del 2022, afronta aquesta nova etapa amb l’experiència adquirida al trienni que ara acaba, el qual ha estat marcat per avenços clau i reptes significatius per a l’organització.
En la seva intervenció davant l’Assemblea, la presidenta va fer un balanç d’aquests tres anys de treball intens, destacant tres eixos fonamentals que han guiat la seva gestió: l’impuls del Pla de Digitalització, la renovació i l’enfortiment del voluntariat —amb un èmfasi especial en el voluntariat jove— i el reforçament del compromís dels membres com a pilars essencials de l’organització.
Un dels compromisos més personals de Pilar ha estat, des de l’inici, la incorporació de joves al projecte de Mans Unides, convençuda de la necessitat de sumar la seva empenta, idees i entusiasme a l’experiència dels que fa més temps que estan en l’organització. Fruit d’aquest esforç ha estat la consolidació del grup de voluntariat jove de Serveis Centrals i l’organització de la II Trobada de Joves Voluntaris.
El Pla de Digitalització ha estat una altra de les grans fites d’aquest període. La presidenta ha subratllat el treball conjunt amb la Fundació Capgemini i l’esforç de totes les delegacions i àrees per actualitzar els processos interns i adaptar-los a les noves formes de treball del segle XXI. La integració completa de les aplicacions i eines digitals serà un dels objectius prioritaris per al nou mandat.
Així mateix, Pilar ha treballat intensament a reforçar els llaços amb l’Església, i ha traslladat a la Conferència Episcopal Espanyola el compromís ferm de Mans Unides amb la seva identitat catòlica. El novembre del 2024, va tenir l’oportunitat d’intervenir davant dels bisbes en sessió plenària per exposar la missió i els valors de l’organització, amb un discurs que va ser molt ben rebut.
Durant aquest primer trienni, la presidenta ha tingut l’oportunitat de trobar dues vegades amb el recentment desaparegut Papa Francesc. Les dues trobades han suposat un suport essencial a la tasca de l’organització i un impuls per continuar mirant el rostre dels més vulnerables.
Cecilia Pilar inicia aquesta nova etapa amb energia renovada, conscient dels desafiaments que encara queden al davant i amb la convicció que la tasca de Mans Unides val la pena.
Les Maries dels Sagraris i els Deixebles de Sant Joan tanquen el curs a Sant Bartomeu d’Inca
L’horabaixa del diumenge 21 de juny, un grup de Maries dels Sagraris i [...]
Més de trenta matrimonis participen en la trobada de final de curs de Proyecto Amor Conyugal a Mallorca
Més de trenta matrimonis pertanyents a nou grups parroquials de Mallorca participaren el [...]
Final de curs de la catequesi a la parròquia de Sencelles
La parròquia de Sencelles, a les portes de la festa de Sant Pere, [...]
La Casa d’Andalusia de Calvià celebra la Missa Rociera
La Casa d’Andalusia de Calvià posà el punt final a les Festes del [...]

















