L’església parroquial de Santa Creu presentà ahir, dia 9 de maig, a la cripta medieval de Sant Llorenç, el projecte d’aixecament topogràfic del conjunt parroquial duit a terme l’any 2023.

La campanya ha consistit en un període de presa de dades amb tecnologia de núvol de punts per làser, que va durar una setmana sencera. Durant els vuit mesos següents a la presa de dades, l’equip pertanyent al grup de treball Patriarq, de l’Escola Superior d’Arquitectura de la Universitat Rovira i Virgili, va processar tota la informació disponible per poder entregar la planimetria de tots els espais relacionats amb l’església.

La trajectòria del grup de recerca Patriarq, constituït principalment per arquitectes, es troba consolidada amb projectes de gran importància patrimonial. Reconegut per la Generalitat de Catalunya, en els darrers anys ha liderat la digitalització arquitectònica d’edificis d’interès internacional com la catedral de Girona, la catedral de Tarragona, la catedral de Mallorca i la catedral de Narbona. També han realitzat l’aixecament d’altres edificacions de petita escala, com són totes les esglésies de la Vall d’Aran. La recerca que desenvolupa el grup gira entorn de l’anàlisi geomètrica i constructiva del patrimoni arquitectònic.

En la conferència, a càrrec del Dr. Albert Samper, coordinador de l’equip, la Dra. Cèlia Mallafrè, i David Moreno, membres de l’equip i autors de la planimetria, així com l’arquitecte de la parròquia de Santa Creu, José Velázquez, es va mostrar com la planimetria és l’eina principal per a desenvolupar el futur informe sobre l’estat de conservació arquitectònic de l’església parroquial.