Aquest matí ha tingut lloc, al Seminari Nou de Palma, la sessió constitutiva del XIII Consell Presbiteral de la Diòcesi de Mallorca. Convocats pel bisbe de Mallorca, Mons. Sebastià Taltavull, han participat en la trobada els nous membres nats, elegits i designats d’aquest òrgan que col·labora amb el bisbe en el govern pastoral de la diòcesi.
L’acte ha començat amb una pregària inicial i la salutació del bisbe, seguida per la presentació dels membres del nou Consell, l’elecció dels representants de la Comissió Permanent, l’elecció dels membres del FOREC i un torn de precs i preguntes. La jornada ha conclòs amb un dinar de germanor entre els participants.
El Consell Presbiteral és un òrgan col·legiat format exclusivament per preveres. Actua com a senat del bisbe i té com a missió ajudar-lo en el govern de la diòcesi per tal d’afavorir el bé pastoral del Poble de Déu. Entre les seves funcions hi ha assessorar en qüestions pastorals, afavorir la comunicació entre el bisbe i el presbiteri, i deliberar sobre qüestions rellevants com la configuració parroquial o l’ús dels recursos.
El Consell té veu consultiva, tot i que en determinats casos, segons el Dret Canònic, el bisbe ha de comptar amb el seu consentiment. Els seus membres exerceixen el càrrec durant quatre anys.
El nou Consell Presbiteral està presidit pel Bisbe i format per:
Membres nats:
- Mn. Josep Adrover Vallbona (Vicari General)
- Mn. Marià Gastalver Martín (Vicari Episcopal i Rector del Seminari)
- Mn. Antoni Amorós Terrassa (Vicari Episcopal)
- Mn. Francesc Vicens Gomila (Vicari Episcopal de Patrimoni Històric)
- P. Antoni Cañellas Borràs, CO (Vicari de Vida Consagrada i Pietat Popular)
- Mn. Antoni Vera Díaz (Degà del Capítol Catedralici)
- Mn. Nadal Bernat Salas (Vicari Judicial)
Membres elegits:
- Representants dels arxiprestats: Mn. Ramon Lladó, Mn. Pere Antoni Amer, Mn. Pep Toni Guardiola, Mn. Josep Ramon Ortega, Mn. Bartomeu Villalonga, Mn. Joan Francesc Bernabeu.
- Representants de delegacions i secretariats: Mn. Eugeni Garcia i Mn. Jaume Alemany.
- Representants dels preveres jubilats: Mn. Antoni Bauzà i Mn. Antoni Garau.
- Representants religiosos (CONFER): Fra Joan Vidal, TOR i Fra Pedro José Gordo, OSA.
Membres designats:
- Arxiprestes: Mn. Jaume Mercant, Mn. Antoni Dols, Mn. Jaume A. Estela, Mn. Eugeni Rodríguez, Mn. Carles Seguí i Mn. Francesc Xavier Riutort
- Mn. Obina Nicodemus Okoye, en representació dels preveres nouvinguts.
Aquest XIII Consell Presbiteral, compost per 26 membres, es consolida com un instrument fonamental de participació, comunió i corresponsabilitat dins la vida eclesial de la Diòcesi de Mallorca.
Les Maries dels Sagraris i els Deixebles de Sant Joan tanquen el curs a Sant Bartomeu d’Inca
L’horabaixa del diumenge 21 de juny, un grup de Maries dels Sagraris i [...]
Més de trenta matrimonis participen en la trobada de final de curs de Proyecto Amor Conyugal a Mallorca
Més de trenta matrimonis pertanyents a nou grups parroquials de Mallorca participaren el [...]
Final de curs de la catequesi a la parròquia de Sencelles
La parròquia de Sencelles, a les portes de la festa de Sant Pere, [...]
La Casa d’Andalusia de Calvià celebra la Missa Rociera
La Casa d’Andalusia de Calvià posà el punt final a les Festes del [...]

















