La Comissió Episcopal per a l’Educació i Cultura tanca el procés sobre l’elaboració dels currículums de l’assignatura de Religió. Aquest procés s’inicià amb el Fòrum «Vers un currículum de Religió Catòlica», del qual ja es presentà una síntesi.
Amb data 24 de juny de 2022 han estat publicats en el Bolletí Oficial de l’Estat els currículums de Religió Catòlica d’Educació Infantil, de Primària, d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat.
Amb això arriba al seu terme un procés en què la jerarquia eclesiàstica ha complit amb la seva responsabilitat de determinar els continguts del currículum, d’acord amb el que estableix el marc jurídic vigent.
Amb motiu d’aquesta publicació, el bisbe president de la Comissió, Mons. Alfonso Carrasco, bisbe de Lugo, ha fet algunes declaracions, de les quals destacam:
- Valora la disposició al diàleg mantinguda durant tot el procés, però lamenta la mínima carga lectiva amb què tant el Ministeri d’Educació i Formació Professional com algunes Administracions educatives han deixat aquesta assignatura.
- Assenyala que l’Ensenyament religiós escolar “resulta necessària per a donar un contingut concret a l’afirmació de la centralitat de la persona, en demanar una atenció real a l’alumne en la seva identitat més pròpia, que implica tenir en compte la seva cultura, el seu llenguatge, la seva religió, la seva família, les seves circumstàncies particulars”.
- Subratlla que “aquesta prioritat donada a la persona de l’alumne ens sembla irrenunciable per a una comprensió adequada de l’educació, en la qual ha de ser possible el reconeixement de les identitats personals, de la llibertat, de la pluralitat de tradicions i cosmovisions, així com els aprenentatges necessaris per al diàleg i per a la convivència pacífica”.
- Fer present l’ERE en el marc competencial delimitat per la LOMLOE –i per la UE– ha implicat la formulació del currículum de Religió catòlica en continuïtat amb aquest context pedagògic, cosa que “no impedeix, de cap manera, el desenvolupament teològic adient a la programació en les seves diverses etapes, que és també afirmat i indicat inicialment”.
En resum, conclou el bisbe president de la Comissió: “la classe de Religió fa un paper decisiu perquè l’escola pugui complir la seva missió d’educació integral de l’alumnat. Aquesta convicció és la que ha fonamentat la nostra proposta al Ministeri i l’elaboració del nou currículum, en el respecte de totes les exigències pedagògiques plantejades per la nova Llei. Creiem necessari compartir aquestes certeses amb els professors de religió, amb la comunitat educativa i, per descomptat, amb les famílies. Aquest ens sembla el camí per arribar a donar en el futur un lloc reconegut comunament i estable a l’ERE en el nostre sistema educatiu, sense dependre dels vaivens dels canvis polítics i de la successió de les Lleis educatives”.
Amb aquesta declaració es dona per conclòs el procés d’elaboració del currículum de Religió Catòlica de la LOMLOE, en el qual destacam la participació de tota la comunitat educativa, tant en el Fòrum “Vers un currículum de Religió Catòlica. Un diàleg entre tots i per a tots”, com en les diverses consultes realitzades per al disseny d’aquests currículums.
El Bisbat de Mallorca i Càritas Diocesana impulsen una campanya d’emergència per ajudar les víctimes del terratrèmol a Veneçuela
El Bisbat de Mallorca i Càritas Diocesana de Mallorca se sumen a la [...]
Inca recorda l’aniversari de la mort de la venerable sor Clara Andreu
Cada any, coincidint amb la solemnitat del naixement de sant Joan Baptista, el [...]
Les Maries dels Sagraris i els Deixebles de Sant Joan tanquen el curs a Sant Bartomeu d’Inca
L’horabaixa del diumenge 21 de juny, un grup de Maries dels Sagraris i [...]
Més de trenta matrimonis participen en la trobada de final de curs de Proyecto Amor Conyugal a Mallorca
Més de trenta matrimonis pertanyents a nou grups parroquials de Mallorca participaren el [...]











