Dia 11 de febrer, festa de la Mare de Déu de Lourdes, com cada any, celebram la Jornada Mundial del Malalt, que enguany té el lema “Donar esperança en la tristesa”.
Avui són moltes les persones que pateixen patiment psicològic. Hi ha una tendència creixent en els darrers anys de problemes d’ansietat, depressió o dificultats per agafar el son, que ens porta a un consum creixent d’antidepressius, hipnòtics i sedants. Tot això evidencia una fràgil salut psicològica.
Espanya encapçala la llista de països que consumeixen més ansiolítics. Això constata, entre altres coses, un increment de patiment psicològic i emocional important. Per això ens ha semblat oportú reflexionar sobre les causes i maneres d’acompanyar aquestes persones per anunciar amb el profeta Jeremies: “Convertiré la seva tristesa en goig, els alegraré i alleujaré les penes” (Jer 31, 13).
El Dicasteri per al Servei del Desenvolupament Humà Integral, on està situada la Pastoral de la Salut, ens recordava en un document sobre l’acompanyament a persones amb patiment psicològic com, per l’Església, la salut no es refereix només al cos, sinó sobretot a la integritat de la persona amb tots els components psicològics, socials, culturals, ètics i espirituals.
L’esperança que hi ha davall de l’experiència no és altra que trobar sentit al que s’està vivint, i alhora connecta amb el futur que reclama a viure amb tota intensitat el present de vegades dolgut i malalt, que està en crisi, però també amb criteris de reconciliació, de confiança i de pau com a factor terapèutic.
L´home es configura en el desig d´esperança que, com deien els antics grecs, és el somni de l´home despert. L’esperança estimula la persona i, a més, és un factor importantíssim per a la lluita.
Diumenge, 11 de febrer de 2024, a la Seu, a les 10:30h, la Delegació de Pastoral de la Salut organitza juntament amb Mans Unides la celebració de l’Eucaristia, que presidirà el Sr Bisbe, televisada per IB3, on pregarem per tots els malalts i malaltes, pels seus familiars i per tot el personal sanitari.
Com a capellà d’hospital o residència, com a voluntari de la Delegació, com a rector, et convidam a concelebrar l’Eucaristia. També ens agradaria que els convidassis si tens un grup o uns grups de pastoral de la salut a la parròquia o les parròquies on serveixes.
A més, et volem informar que, conjuntament amb l’Hospitalitat de Lourdes de la nostra Diòcesi, l’horabaixa del mateix diumenge a Santa Eugènia, després de la missa de les 17h, exposarem el Santíssim i pregarem especialment per tots els nostres malalts, majors i tots els qui els serveixen. Seguidament farem la processó de les torxes cap a la ¨Cova de Lourdes” de Sta. Eugènia.
Finalment hem de comunicar-vos que la Pujada dels Malalts d’enguany es farà el proper 4 de maig coincidint amb la Pasqua del Malalt.
Esperant trobar-nos dia 11 de febrer, i agraint el servei que fas als hospitals, a les residències i a les parròquies acompanyant els malalts, et saluda cordialment,
Mn Francesc Carmona Bancalero,
Delegat diocesà de Pastoral de la Salut
Les Maries dels Sagraris i els Deixebles de Sant Joan tanquen el curs a Sant Bartomeu d’Inca
L’horabaixa del diumenge 21 de juny, un grup de Maries dels Sagraris i [...]
Més de trenta matrimonis participen en la trobada de final de curs de Proyecto Amor Conyugal a Mallorca
Més de trenta matrimonis pertanyents a nou grups parroquials de Mallorca participaren el [...]
Final de curs de la catequesi a la parròquia de Sencelles
La parròquia de Sencelles, a les portes de la festa de Sant Pere, [...]
La Casa d’Andalusia de Calvià celebra la Missa Rociera
La Casa d’Andalusia de Calvià posà el punt final a les Festes del [...]


















