El passat dia 31 de març, divendres de la setmana V de Quaresma, se celebrà l’Eucaristia de la commemoració dels Dolors de la Mare de Déu. La processó dels estendards pels carrers del centre de Palma donà inici a la Setmana Santa 2023.

Des de l’església de Sant Antoniet fins a la de Sant Felip Neri els estendards recorregueren el carrer de Sant Miquel, la plaça Major, la plaça del Marquès del Palmer, carrer del Sindicat i carrer Ample de la Mercè. En aquesta processó participen tres membres de cada confraria portant el seu estendard. Encapçalada per l’Hermandad Sacramental y Cofradía del Señor de la Humildad y Nuestra Señora de la Paz, de la parròquia castrense de Santa Margalida. Normalment clouria la processó l’Antiquíssima Confraria Creu de Calatrava, respectant l’ordre d’antiguitat, però enguany han cedit aquest honor a la Confraria de la Santa Faç, que compleix el seu centenari.

A l’arribada a Sant Felip Neri, els estendards de les 33 confraries de Palma decoraren l’altar i començà la Missa presidida pel vicari episcopal de Pietat Popular i consiliari de l’Associació de Confraries de Palma, P. Antoni Cañellas CO.

Enguany un total de 33 confraries participaran en la Setmana Santa, que comença el Diumenge del Ram amb la benedicció de palmes al Palau Episcopal per part del bisbe Mons. Sebastià Taltavull. Fins a 4.200 persones (entre confrares i membres de bandes i agrupacions musicals) prenen part en les gairebé 20 processons que recorreran totes les barriades de Palma.

Fotos: Associació de Confraries de Setmana Santa de Palma