Aquesta obra escrita per Joan Nadal Clar, sota la curadoria de Sebastià A. Adrover, ofereix molta informació que analitza la immigració viscuda al llarg dels anys per la gent del poble des Llombards i dels que hi estigueren implicats.

S’hi mostra com a finals del segle XIX i principis del XX es dona un fort fenomen de migració des de les Illes, el coneixement del qual ens arriba en aquesta obra per l’abundant documentació epistolar descoberta a l’arxiu de Mn. Miquel Clar (home de gran sensibilitat social, interès cultural i zel apostòlic).

A la presentació, hi fou present la batlessa de Santanyí, entre d’altres autoritats, i una important representació de Càritas Diocesana, ja que aquesta obra no sols recull cartes dels emigrants, sinó que, com digué el Sr. Bisbe a la presentació, vol fer palès també el treball que aquest organisme diocesà duu a terme acompanyant les persones amb mobilitat forçada, defensant els seus drets en origen, en trànsit i en destinació.

Fou tema comú en tots els intervinents a la presentació l’actualitat d’aquesta obra, ja que estam davant el fenomen de la mobilitat humana i per tant avui hem de parlar d’un nou Èxode, per això el títol és Èxode 22, 20: “No explotis ni oprimeixis l’immigrant, que també vosaltres vau ser immigrants al país d’Egipte”.