El passat dissabte 16 de desembre, a la capella del Seminari Nou, i presidida pel Bisbe Sebastià, tingué lloc la celebració de la LLUM DE LA PAU de Betlem.
La Llum de la Pau de Betlem és un projecte escolta i guia internacional que ens convida a compartir la Llum com a símbol de pau i que començà l’any 1986. Es tracta d’una flama que els Escoltes i Guies d’Àustria encenen a Betlem (Cisjordània) i, des d’allà, s’escampa pel món gràcies als escoltes i les guies que la van compartint, simbolitzant la pau que esperem que arribi a tots els racons del nostre planeta.
Aquest any, però, hem de viure la Llum de la Pau mentre hi ha infants i joves patint a Palestina. La Franja de Gaza és atacada per part de l’exèrcit israelià des de fa setmanes i milers d’infants i joves viuen en la immensa vulnerabilitat. Per això, enguany no es recollirà la Llum de la Pau a Betlem. A Mallorca el MEG va optar per encendre la Llum al Sagrari de la Parròquia de Son Sardina, ja que l’Agrupament d’aquesta barriada de Palma compleix 50 anys d’existència.
La celebració comptà amb la participació d’uns 360 escoltes i guies dels diferents Agrupaments, a més dels seus caps i alguns familiars, de l’Aplec Scout Mallorca (Antics Escoltes), la Fundació Maria Ferret i FOC-Deja huella del Col·legi La Puresa.
Enguany també hi han estat convidades a encendre la Llum diverses entitats socials de l’Església de Mallorca que amb la seva tasca d’atenció als més vulnerables fan possible la Pau: Càritas Mallorca, Germanes Oblates-Casal Petit, Pastoral Penitenciària, Sojorn i Fundació Social La Sapiència.
L’objectiu de la celebració és compartir la Llum de la Pau amb entitats, residències, parròquies, i cases particulars dels pobles i barris on hi ha presència escolta. Volem que s’estengui i comparteixi el més possible com a símbol del nostre compromís amb la Pau. Enguany dediquem aquesta celebració a tots els nins i nines que, per culpa de les guerres, no podran celebrar el Nadal ni Jugar en Pau.
El lema d’enguany, que compartim amb els Minyons de Catalunya, és JUGUEM EN PAU, perquè jugar és una eina imprescindible per fer-nos persones compromeses amb l’entorn i amb nosaltres mateixos. Jugar bé ens fa encendre una llum que ens acompanyarà durant la vida perquè, a més de divertir-nos, ens ensenya a respectar-nos.
El Bisbe Sebastià començà recordant que enguany no hi ha Llum a Betlem perquè l’hem apagada amb tant odi i guerra. Per això animà als escoltes i guies a ser llum enmig d’aquest món i a ser sembradors de pau. Per acabar ens convidà a resar tots junts la Pregària de Sant Francesc: Oh Senyor, feis de mi un instrument de la vostra Pau.
Després del cant En Estol, la majoria d’Agrupaments sortiren d’acampada per a celebrar el Nadal Escolta.
Des del Moviment Escolta i Guiatge de Mallorca us desitgem un BON NADAL en PAU.
El Bisbat de Mallorca i Càritas Diocesana impulsen una campanya d’emergència per ajudar les víctimes del terratrèmol a Veneçuela
El Bisbat de Mallorca i Càritas Diocesana de Mallorca se sumen a la [...]
Inca recorda l’aniversari de la mort de la venerable sor Clara Andreu
Cada any, coincidint amb la solemnitat del naixement de sant Joan Baptista, el [...]
Les Maries dels Sagraris i els Deixebles de Sant Joan tanquen el curs a Sant Bartomeu d’Inca
L’horabaixa del diumenge 21 de juny, un grup de Maries dels Sagraris i [...]
Més de trenta matrimonis participen en la trobada de final de curs de Proyecto Amor Conyugal a Mallorca
Més de trenta matrimonis pertanyents a nou grups parroquials de Mallorca participaren el [...]



















