El bisbe de Mallorca, Mons. Sebastià Taltavull, va actuar de pregoner de Setmana Santa als municipis de Felanitx i sa Pobla el divendres dia 8 i el dissabte 9 respectivament, actes als quals varen assistir la presidenta del Consell de Mallorca, Catalina Cladera, els batles i les corporacions municipals.

La celebració a Felanitx va tenir lloc al Convent de Sant Agustí, i a continuació hi va haver un concert de la Capella Mallorquina, dirigida per José María Moreno. També, la Confraria de Sant Agustí de Felanitx va fer entrega al bisbe Taltavull d’una placa commemorativa.

A la Parròquia de Sant Antoni Abat de sa Pobla, dissabte, després de la lectura del Pregó, l’Associació de Confraries va obsequiar el Bisbe amb un crucifix i van actuar la coral i els músics del municipi.

Durant els pregons, Mons. Talltavull va explicar com els cristians “treim als carrers, els dies de Setmana Santa, les imatges i els símbols per a celebrar la nostra fe, per contagiar la nostra alegria i apropar Jesús i l’Evangeli al conjunt de la societat”.

Es dirigí als confrares: “Germanes i germans confrares. També nosaltres, avui, l’any 2022, en un món accelerat i canviant, en una societat plural, democràtica, afectada encara per una pandèmia global i recentment per una guerra inconcebible i injusta com està succeint en la martiritzada Ucraïna, una societat nostra definida com a laica per molta gent, però plena de persones religioses que manifesten, viuen i proclamen la seva fe cristiana amb la paraula i amb el testimoni de vida, som convidats a fer aquesta experiència d’Església entorn del misteri pasqual de Jesús, el misteri de la seva mort i la seva resurrecció”. I va afegir: “Som una Església que vivim en el poble i els cristians que la formam som poble, com tants i tants altres homes i dones amb qui convivim. Tanmateix, la popularitat, la unió de l’Església amb el poble és quelcom essencial a l’evangelització. No és una Església afegida al poble, sinó que ella mateixa en forma part, participant”.

El bisbe Sebastià va fer menció especial a cada una de les 10 confraries de Felanitx i les 9 de sa Pobla, recordant el seu particular testimoni, que es tracta d'”una expressió cultural religiosa i cristiana sincera, avalada per anys d’existència i una tradició que ha passat de generació en generació”, així són les paraules del papa Benet XVI, dirigint-se a la Confederació de les Confraries de les diòcesis d’Itàlia, amb les quals va definir les Confraries com «un conjunt de germans que, volent viure l’Evangeli amb la certesa de ser part viva de l’Església, es proposen posar en pràctica el manament de l’amor, que impulsa a obrir el cor als altres, de manera especial als qui es troben amb més dificultat». I, encara, hi afegeix: «a pesar de l’increment del benestar econòmic, encara no han desaparegut les bosses de pobresa i, per tant, avui com en el passat, queda molt per fer en el camp de la solidaritat» (10-XI-2011).

A més, durant el Pregó, el Bisbe va fer referència als moments actuals de crisi econòmica i sanitària, “la dimensió sociocaritativa de les Confraries i Germandats adquireix i ha d’adquirir encara més un protagonisme extraordinari. La caritat i la solidaritat segueixen essent elements imprescindibles com a grups de germans creients. Gosaria dir que gairebé tot confrare, a més d’aprofundir en la formació i participar en l’acció litúrgica i sacramental de l’Església, hauria de distingir-se pel seu compromís social obert a aquells camps en els quals l’Església treballa a favor dels més pobres”.

I és que, en ambdues celebracions, es va tenir un record pels més empobrits i afectats per la violència de la guerra, “sobresurt amb urgència el drama dels refugiats. Els qui són i seran acollits entre nosaltres –la majoria dones i infants– més els qui han quedat defensant la seva terra, fent costat a la població que no ha volgut desplaçar-se i els que han quedat sense poder sortir. Vagi cap a ells i elles la nostra solidaritat i la nostra voluntat d’acollida, com també la pregària que ens compromet, posant-hi a disposició tot allò que els ha de ser més útil. Posem-hi sensibilitat, empatia i fets concrets”.

En aquest context va insistir en el seu recolzament a la iniciativa existent des del començament de la pandèmia de promoure entre totes les confraries l’acció social Confrares Solidaris. “Que bé si totes les confraries de Mallorca s’unissin compartint aquest projecte comú en bé dels més pobres i deixessin a part despeses innecessàries! Tot un signe i tot un exemple sinodal, que vol dir voluntat i goig de caminar junts, superant protagonismes personals, enveges i desavinences entre germans. Un esforç de caminar junts en una mateixa direcció”.

El Bisbe acabà desitjant, a tot el poble de Mallorca, uns dies de Setmana Santa i temps de Pasqua “viscuts en aquest sentit i estil que l’Església ens demana, centrats en Jesucrist, units a Ell i a la joia de l’Evangeli, que és la que omple el cor i la vida sencera. Però, facem-ho amb plena comunió, harmonia i unitat entre nosaltres, en fraternitat d’Església, que és el que més defineix la identitat d’una confraria i d’uns confrares”.

S’Adjunta el Pregó