El bisbe de Mallorca, Mons. Sebastià Taltavull, juntament amb una comitiva liderada pel president del Consell de Mallorca, Llorenç Galmés, ha viatjat a Roma per recordar, just a l’epicentre de l’Església, el 450è aniversari de la mort de Santa Catalina Tomàs i reivindicar la seva importància en la cultura eclesial i social de l’illa. Aquesta visita també ha servit per engegar tot un programa d’activitats que, al llarg de tot l’any 2024, commemoraran la important efemèride.

Els actes celebrats a Roma s’encetaren amb una recepció institucional que l’Ambaixada Espanyola davant la Santa Seu oferí, el dimarts dia 19 de març, a la delegació mallorquina. Aquesta, a més del bisbe de Mallorca i del president del Consell de Mallorca, era formada per la vicepresidenta de la mateixa institució i consellera de Cultura, el conseller de Presidència, una representació de les Canongesses Regulars Lateranenses del Monestir de Santa Magdalena on va viure i se santificà Catalina Tomàs, i els batles de tres llocs ben relacionats amb la història tomasiana, Palma, Valldemossa i Santa Margalida. Tots foren amablement rebuts per l’ambaixadora, Isabel Celaá. Llavors a l’Instituto Cervantes, l’historiador de l’Art i gran coneixedor del llegat de “la Beata” Gabriel Carrió impartí la conferència “Arguments i coordenades per a una restauració global del mite tomasià”.

El dimecres dia 20, tota la delegació mallorquina participà en l’Audiència Pontifícia General. Després d’haver pogut saludar personalment el Papa Francesc i de compartir amb ell la finalitat d’aquella visita, les autoritats civils el van voler obsequiar amb diverses publicacions que poden ajudar a contextualitzar la figura de la “santa més mallorquina i de la mallorquina més santa”. Per la seva part, les monges de Santa Magdalena li feren entrega d’una selecció de la rebosteria que elaboren elles mateixes al seu monestir-canònica de Santa Magdalena.
El darrer dia del viatge institucional, els actes programats se centraren en una visita a la basílica de San Pietro in Vincoli de la mà de l’abat general dels canonges regulars lateraneses, Franco Bergamin, i del vicari general, Edward González. Les autoritats mallorquines van poder conèixer la capella del famós Moisès de Miquel Àngel i la cripta, on es veneren les cadenes de Sant Pere.

Agenda – Pròxims esdeveniments

03 jul.
01 ag.
Exercicis Espirituals CONFER
Casa d’Espiritualitat de la Puresa de Maria (Valldemossa)
16 ag.
Exercicis espirituals per a preveres 2026
Col·legi Claver de Raimat (Lleida)

Campanyes