El passat dissabte 16 de setembre, el Moviment Escolta i Guiatge de Mallorca (MEGM) i la Delegació d’Ecologia i Cura de la Creació del Bisbat organitzaren la sembra d’un arbre al santuari de Lluc. Aquest acte estava emmarcat dins el Temps de la Creació, que se celebra del 1r de setembre al 4 d’octubre, i que enguany té per lema Que flueixin la justícia i la pau.

Hi participaren representants de la Taula Executiva del MEGM, de la Fundació Maria Ferret, de l’Aplec (Antics Escoltes) i dels diferents Agrupaments. L’acte fou presidit pel prior de Lluc, Mn. Marià Gastalver, i comptà amb el suport de Mn. Toni Moreno, diaca del Santuari, i de Milà, tècnic del jardí de Lluc.

Es començà amb una pregària i una reflexió sobre el compromís de l’Escoltisme amb la natura i amb Lluc, partint del passatge bíblic:  El Senyor-Déu va prendre l’home i el va posar al jardí de l’Edèn perquè el conràs i el guardàs (Gen 2, 15). Seguidament es procedí a la sembra d’un exemplar d’Acer opalus granatense, que és endèmic de Mallorca, als jardins de la plaça dels Pelegrins.

Aquest acte també serví per a plantejar futures col·laboracions entre el MEGM i el Santuari en temes com l’educació ambiental i cura de la natura i la utilització dels recursos que Lluc ofereix (espais, instal·lacions…).

Agenda – Pròxims esdeveniments

03 jul.
08 jul.
NOVENA EN HONOR A LA VIRGEN DEL CARMEN
Iglesia de Santa Teresa de Jesús MM. Carmelitas Descalzas + Mapa de Google
01 ag.
Exercicis Espirituals CONFER
Casa d’Espiritualitat de la Puresa de Maria (Valldemossa)
16 ag.
Exercicis espirituals per a preveres 2026
Col·legi Claver de Raimat (Lleida)

Campanyes