El passat dissabte 20 de gener va tornar a tenir lloc al carrer que porta el nom de St. Sebastià la bella tradició de donar gràcies a Déu perquè, per intercessió del Sant, la pesta que va assotar Mallorca l’any 1652 es va detenir a prop d’aquest carrer. Conta la història de la nostra ciutat que els framenors que habitaven al convent de St. Francesc, veient els estralls de la pesta, sortien a cantar el sant rosari i demanar al Sant que intercedís perquè la mort no avançàs. I així va ser. Per això la ciutat d’Inca, cada dia 20 de gener, ininterrompudament des del segle XVII, fa un bon fogueró al carrer que porta el seu nom i, a la parròquia veïnada de St. Domingo, s’hi celebra l’Eucaristia amb aquest motiu d’acció de gràcies. Després es demana a qualque ciutadà que ens animi la vetlada amb un bon pregó i acte seguit es canta el sant rosari ben a prop del fogueró, com mana la tradició. Després el poble gaudeix d’una entranyable torrada que l’Ajuntament ajuda a sufragar.
Enguany el pregó ha anat a càrrec del batle d’Inca, el Sr. Virgili Moreno Sarrió, que ens va ajudar a valorar que la ciutat té totes les sensibilitats per guardar la tradició, mirar el passat amb orgull i esperar el futur amb força, vencent desànims i divisions. També enguany, es va afegir a la festa el nostre bisbe de Mallorca, Mons. Sebastià Taltavull i Anglada, presidint l’Eucaristia i guiant el res del sant rosari. El Bisbe ens va animar, mirant el seu sant patró, per la valentia que va demostrar Sebastià vivint la seva fe en moments de persecució i anant a contracorrent de l’emperador. El Bisbe va recordar que St. Sebastià va ser el millor intercessor quan va arribar la pesta en diferents etapes de la nostra història illenca.
Volem agrair al Bisbe la seva presència i la seva paternitat, sobretot per assistir a aquesta festa dins el marc de la seva onomàstica. També a tots els qui feren possible aquesta festa tan entranyable dins la barriada del Blanquer, de la qual forma part la parròquia de St. Domingo d’Inca.
Unitat Pastoral de la Mare de Déu
El Bisbat de Mallorca i Càritas Diocesana impulsen una campanya d’emergència per ajudar les víctimes del terratrèmol a Veneçuela
El Bisbat de Mallorca i Càritas Diocesana de Mallorca se sumen a la [...]
Inca recorda l’aniversari de la mort de la venerable sor Clara Andreu
Cada any, coincidint amb la solemnitat del naixement de sant Joan Baptista, el [...]
Les Maries dels Sagraris i els Deixebles de Sant Joan tanquen el curs a Sant Bartomeu d’Inca
L’horabaixa del diumenge 21 de juny, un grup de Maries dels Sagraris i [...]
Més de trenta matrimonis participen en la trobada de final de curs de Proyecto Amor Conyugal a Mallorca
Més de trenta matrimonis pertanyents a nou grups parroquials de Mallorca participaren el [...]











