El passat 24 d’agost alguns pobles de Mallorca van celebrar les seves festes patronals en honor a l’Apòstol Sant Bartomeu.

SÓLLER. El poble de Sóller va celebrar les festes del seu patró el 24 d’agost amb una Eucaristia Solemne a l’església parroquial de Sant Bartomeu. Va predicar Mn. Jaume Mercant Simó que, després de 9 anys, va tornar al poble de Sóller d’on va ser vicari els primers anys del seu ministeri. Fou una festa molt entranyable per tots els sollerics. El rector i Mn. Jaume Mercant, al finalitzar la celebració, sortiren a saludar a la gent que assistí a la festa. Durant la celebració oferiren el ball de l’Oferta el grup d’Aires sollerics.

CAPDEPERA. A l’església parroquial de Capdepera va tenir lloc l’ofici en honor a Sant Bartomeu. Una Eucaristia que va presidir Mn. Nadal Bernat i en la qual es va venerar la relíquia de l’Apòstol i patró del poble. Va participar el cor parroquial, l’agrupació de ball de bot Aires Gabellins s’encarregà del ball de l’Oferta i, com és tradició, al final de la missa, els fidels es van dur un brot d’alfabeguera. Una celebració envoltada de tot un programa d’activitats al poble que van començar amb la festivitat de Sant Roc el dia 16 d’agost.

CONSELL. Missa a Nostra senyora de la Visitació en honor al patró presidida pel pare Antoni Cañellas i concelebrada pel rector, Mn. Josep Ramon Ortega, Mn. Francesc Ramis Darder, Mn. Francesc Vicens i el diaca Joan Andreu Alzina. Amb la participació dels Gegants, de sa Sínia amb el ball de l’Oferta, l’associació de Guitarres, l’associació de Xeremiers i flabiolers i el Coret Parroquial.

MONTUÏRI. Ofici presidit pel pare Olivier Lotele MMSSCC, i va predicar Mn. Lluís Sitjar, diaca permanent. Els cossiers que, com és tradició, havien representat el seu primer ball el 15 d’agost durant la festivitat de l’Assumpció quan van rendir culte a la Mare de Déu morta amb el ball Gentil Senyora, van dur a terme per Sant Bartomeu el ball de l’Oferta, com a tribut al patró i davant la imatge del sant.

JORNETS I CASCANAR. Els llogarets de Jornets i Cascanar, del terme de Sencelles honoraren a Sant Bartomeu, patró d’ambdós llocs. A Cascanar, en finalitzar la celebració de l’Eucaristia, fou presentat el projecte de construcció d’una capelleta dedicada a l’apòstol màrtir d’Armènia i s’obrí la subscripció popular que en cobrirà les despeses. També la gent pogué contemplar la ceràmica policromada que ha estat regalada per presidir-la. A Jornets presidí l’Eucaristia el rector de la Unitat Pastoral, Mn. Josep Adrover, amb el vicari parroquial, Malachy Ucheabuofu, assistits pels nins de la família Planas Homar. La festa seguí amb música i sopar a la fresca per tothom.