La parròquia de l’Assumpció i els barris de Son Espanyolet i Son Cotoneret han iniciat les seves festes patronals. Entorn la festivitat de Sant Gaietà (7 d’agost) i l’Assumpció, la comunitat teatina i l’Escola de Ball de bot organitzen tota una sèrie d’activitats i festes per honorar al seu patró i la titular del temple parroquial.

Enguany el primer acte ha estat el 3 d’agost amb el cercavila i la presentació de la clavariessa 2023, na Maria Lluc Ginard. A la parròquia hi hagué la benedicció de la vara i les bandes que, tant ella com la seva cort de dames, lluiran durant les festes. Per finalitzar tan entranyable acte, Enric Garcia realitzà el pregó i la banda de música de Son Rapinya oferí un concert.

De les primeres jornades, destacam la celebració de Sant Gaietà, traslladada al diumenge 6 d’agost i que tingué processó i ofici solemne al pati parroquial. Intervengueren el cor parroquial i a l’oferta els cossiers de l’Escola de Ball. Finalment, hi hagué mostra de ball de bot a càrrec dels Revetlers del Puig d’Inca i l’escola de ball de l’Assumpció.

Altres activitats, com representacions teatrals, sopars i una visita cultural (El orígens dels Teatins i Carmelites a ciutat) han tingut molt èxit, i encara són vàries les que queden per viure fins al 15 d’agost, dia en què se celebrarà la titular de la parròquia amb processó i ofici solemne.