El passat dia 6 de setembre, la comunitat cristiana de Petra visqué amb molt de goig la inauguració d’una nova casa de religioses anomenades Franciscanes de Nostra Senyora del Refugi. Aquesta congregació de vida apostòlica fou fundada a Mèxic l’any 1897, per la Serventa de Déu Maria Librada del Sgt. Cor de Jesús Orozco Santacruz. El carisma de les germanes es concreta en la compassió i l’exercici de les Obres de Misericòrdia en benefici dels més necessitats. La nova fundació ha estat possible gràcies a les gestions realitzades entre el Bisbat de Mallorca i el Consell General de la Congregació, sempre encoratjades per la comunitat de Framenors Franciscans del mateix poble de Petra.

Arribat aquest dia en què s’havia de verificar l’acte fundacional, se celebrà a la parròquia de Sant Pere una missa d’acció de gràcies presidida pel nostre bisbe, monsenyor Sebastià Taltavull. Concelebraren el Vicari General de la Diòcesi, la comunitat franciscana de Petra, el Provincial dels Franciscans de la TOR i altres frares del mateix Orde, diversos preveres de l’Arxiprestat de Llevant i d’altres naturals del mateix poble de Petra. També hi era present el rector de les parròquies de Manacor, en la demarcació de les quals, alhora, s’hi estendrà el treball apostòlic i caritatiu de les religioses.

La celebració començà amb unes paraules de presentació per part de la Mare General de la Congregació Sor Josefina Elva de Santa Clara d’Assís, de la Mare Provincial de la zona a la qual s’adscriu aquesta primera casa de l’estat espanyol, de la nova Superiora Local i de les altres germanes que formaran la novella comunitat. El Sr. Bisbe, a la seva homilia, posà en relleu la figura del Bon Samarità, donat que la vocació de les Franciscanes de Ntra. Sra. del Refugi s’inspira en aquest passatge de l’Evangeli. En tot moment tingué paraules de gratitud pel gest generós que han demostrat les germanes deixant el seu país d’origen, travessant mig món i fent-se present a l’Església de Mallorca, dispostes a col·laborar en la missió de fer arribar la Bona Nova a tothom.

Fou ben nombrosa i representativa la participació de la Federació Interfranciscana de Mallorca (Franciscanes Filles de la Misericòrdia, Orde Franciscà Secular, Tercer Orde Regular…), així com la de CONFER regional (Germanes de la Caritat, Religioses de la Puresa, Agustines Germanes de l’Ampar…).

Un cop acabada la celebració de l’Eucaristia s’organitzà una processó amb el Santíssim fins a la nova casa religiosa. Aquesta quedà instal·lada a l’antiga rectoria de Petra. Primerament, el Sr. Bisbe reservà el Sagrament a l’oratori de les germanes, pregà una estona amb elles en el mateix espai i beneí les dependències del convent. Seguidament, se signaren tots els documents que donen fe d’aquesta nova fundació.

El poble de Petra satisfet i agraït, volgué correspondre a la disponibilitat d’aquestes germanes organitzant un bon refresc per obsequiar a les seves noves veïnes i a tots els que es feren presents a aquest acte que inicia una nova experiència religiosa de l’Església de Mallorca.

Agenda – Pròxims esdeveniments

03 jul.
01 ag.
Exercicis Espirituals CONFER
Casa d’Espiritualitat de la Puresa de Maria (Valldemossa)
16 ag.
Exercicis espirituals per a preveres 2026
Col·legi Claver de Raimat (Lleida)

Campanyes