Més de 50 joves de Confirmació, acompanyats pels seus catequistes, el rector Jaume Estela i el vicari Pere Antoni Amer, de la Unitat Pastoral Sant Martí de Porres, es reuniren dissabte passat per a una jornada de convivència i reflexió. La trobada, que tingué lloc en el Seminari Nou, cercava enfortir la fe dels joves i preparar-los per rebre el sagrament de la Confirmació els propers mesos.
Durant la jornada, els joves participaren en diverses activitats, com jocs per trencar el gel, dinàmiques de grup i moments de pregària. També tingueren l’oportunitat de conèixer més sobre la vida d’alguns sants i reflexionar sobre com cal aplicar les seves virtuts en el dia a dia.
En aquesta ocasió, els joves se centraren en els ensenyaments i exemples de sis figures bíbliques:
Job: Un exemple de paciència, humilitat i confiança en Déu enmig de les proves.
La Reina Ester: Una dona valenta i justa que arriscà la vida per defensar el seu poble.
El Rei David: Un líder humil que reconegué els seus errors i se’n penedí de cor.
Sant Pere: Un pescador que esdevingué líder de l’Església i perseverà, malgrat les caigudes.
Maria Magdalena: Una dona que estimà Jesús profundament i fou testimoni de la seva resurrecció.
Sant Pau: Un apòstol que dugué el missatge de Jesús a tot el món amb valentia i passió.
Els joves compartiren testimonis sobre la seva experiència en la convivència. Molts destacaren haver après valors importants, com la paciència, la humilitat, la valentia i la fe.
“Ens ha agradat molt la convivència”, comentà un dels joves. “Hem après valors dels sants, noves virtuts per a ser valents cada dia”, afegí un altre. “Molts de nosaltres no sabem què volem, però hem après de la paciència i la humilitat de sants com Job, que ens serveixen per a la vida”, expressà un tercer. “Hem fet amics nous i ens ha agradat compartir amb joves de les parròquies de la unitat”, conclogué un altre dels participants.
El rector de la Unitat Pastoral, el vicari i els catequistes que acompanyaven, es mostraren satisfets amb el desenvolupament de la convivència. “Ha estat una jornada molt enriquidora per a tots. Els joves han tingut l’oportunitat de reflexionar sobre la seva fe i compartir les seves inquietuds amb altres companys”.
Ha estat la primera convivència organitzada per la Unitat Pastoral de Sant Martí de Porres, que atén més de 300 infants, joves, adults i matrimonis que participen en sessions de catequesi per a rebre els sagraments del Baptisme, primera Comunió i Confirmació.
Així mateix, la Unitat Pastoral ofereix formació a grups d’escolanets i prepara promesos a través de cursets prematrimonials per al sagrament del Matrimoni. De més a més, compta amb grups de Proyecto Amor Conyugal, Carismàtics, Camí Neocatecumenal, les confraries de la Soledat, Patronat Obrer, Sant Joan d’Àvila, i la Germandat del Rocío.
La Unitat Pastoral de Sant Martí de Porres té com a objectiu brindar una atenció pastoral integral als feligresos de la zona, treballant de manera coordinada entre les diferents parròquies que la conformen.
Les Maries dels Sagraris i els Deixebles de Sant Joan tanquen el curs a Sant Bartomeu d’Inca
L’horabaixa del diumenge 21 de juny, un grup de Maries dels Sagraris i [...]
Més de trenta matrimonis participen en la trobada de final de curs de Proyecto Amor Conyugal a Mallorca
Més de trenta matrimonis pertanyents a nou grups parroquials de Mallorca participaren el [...]
Final de curs de la catequesi a la parròquia de Sencelles
La parròquia de Sencelles, a les portes de la festa de Sant Pere, [...]
La Casa d’Andalusia de Calvià celebra la Missa Rociera
La Casa d’Andalusia de Calvià posà el punt final a les Festes del [...]
















