Com cada any, coincidint amb la festivitat de la Candelera, el 2 de febrer es produeix un singular fenomen lumínic en la Catedral de Mallorca: La Festa de la Llum.
A les 08:30 h el sol travessa la rosassa major del temple que presideix l’altar, projectant sobre la paret interior de la façana principal una explosió de color procedent de les 1.115 peces que componen aquesta rosassa.
Amb la denominació de la Festa de la Llum, la Seu de Mallorca vol recuperar una tradició cultural històrica d’origen grec i romà, que fou cristianitzada pel papa Gelasi l’any 496. El cristianisme, 40 dies després del Nadal, celebra la festa de la Candelera, la qual commemora la presentació de Jesús al temple de Jerusalem i la purificació de la seva mare, Maria. Aquest ritual, associat a la cultura jueva, es desenvolupava entorn a l’oferta i benedicció de candeles de cera. La construcció històrica de la litúrgia cristiana dedicada a la Candelera ha identificat aquesta commemoració com la Festa de la Llum.
Per els que no han pogut assistir, la Catedral de Mallorca ho ha emès en directe als seu perfil oficial de Youtube y Facebook. Ho poden veure punxant AQUÍ
El Bisbat de Mallorca i Càritas Diocesana impulsen una campanya d’emergència per ajudar les víctimes del terratrèmol a Veneçuela
El Bisbat de Mallorca i Càritas Diocesana de Mallorca se sumen a la [...]
Inca recorda l’aniversari de la mort de la venerable sor Clara Andreu
Cada any, coincidint amb la solemnitat del naixement de sant Joan Baptista, el [...]
Les Maries dels Sagraris i els Deixebles de Sant Joan tanquen el curs a Sant Bartomeu d’Inca
L’horabaixa del diumenge 21 de juny, un grup de Maries dels Sagraris i [...]
Més de trenta matrimonis participen en la trobada de final de curs de Proyecto Amor Conyugal a Mallorca
Més de trenta matrimonis pertanyents a nou grups parroquials de Mallorca participaren el [...]











