L’Església va celebrar ahir, amb el Dimecres de Cendra, l’inici de la Quaresma, els quaranta dies abans de la Pasqua. A Mallorca es va celebrar a totes les parròquies i unitats pastorals i el bisbe Mons. Sebastià Taltavull va presidir l’eucaristia a la Catedral, que van concelebrar el degà de la Seu, Mn. Teodor Suau i el canonge Mn. Joan Bauzà.

La celebració va començar amb el cant de Vespres, i a continuació l’eucaristia durant la qual es va imposar la cendra als canonges i preveres concelebrants i als fidels que hi varen participar.

El Bisbe va explicar que aquest és el temps de preparació per a la Pasqua, que la Quaresma és un temps de reflexió, penediment, conversió i penitència que ens porta a viure el misteri de la Pasqua de Crist, el misteri de la seva mort i resurrecció. Així mateix, el Bisbe es va referir al missatge del Papa Francesc per a la Quaresma, «És temps d’actuar -ens diu- i per Quaresma actuar és també aturar-se. Aturar-se en pregària, per a acollir la Paraula de Déu, i aturar-se com el samarità, davant el germà ferit. L’amor a Déu i al proïsme és un únic amor. No tenir altres déus és aturar-se davant la presència de Déu, en la carn del proïsme. Per això la pregària, l’almoina i el dejuni no són tres exercicis independents, sinó un únic moviment d’obertura, de buidament: fora els ídols que ens angoixen, fora els aferraments que ens empresonen. Aleshores el cor atrofiat i aïllat es despertarà. Per tant, cal desaccelerar i aturar-se. La dimensió contemplativa de la vida, que la Quaresma ens farà redescobrir, mobilitzarà noves energies».

En relació a l’itinerari quaresmal, el Bisbe va fer una proposta “de creativitat i d’esperança. Facem-la nostra i caminem amb confiança, animant-nos i donant-nos-la els uns als altres en un intercanvi que ens apropi i reforci la nostra comunió” i va recordar que “la validesa de les expressions d’una cultura popular animada per la fe han de situar-se en allò que és el seu centre i raó de ser: el misteri de la vida, passió, mort i resurrecció del Senyor i que l’Església celebra en la seva litúrgia, especialment en l’Eucaristia, font i cimal de la vida cristiana” afirmant també que “tot n’ha de néixer i hi ha de confluir, perquè la vida de cada cristià en rebi l’aliment i la força, i pugui ser un testimoni viu enmig de la gent i de les estructures de la societat, que tanta necessitat tenen d’un canvi radical a favor de la dignitat humana i del bé comú”.

 

Agenda – Pròxims esdeveniments

03 jul.
01 ag.
Exercicis Espirituals CONFER
Casa d’Espiritualitat de la Puresa de Maria (Valldemossa)
16 ag.
Exercicis espirituals per a preveres 2026
Col·legi Claver de Raimat (Lleida)

Campanyes