La Diòcesi de Mallorca va celebrar ahir la jornada de “Mallorca Missionera” amb una Eucaristia d’acció de gràcies al Santuari de Lluc, amb motiu del 25è aniversari de la presència missionera a la parròquia de Rabiro (Burundi). La celebració va comptar amb la participació del bisbe de Mallorca, Mons. Sebastià Taltavull, i del bisbe de Gitega, Mons. Bonaventure Nahimana, així com del missioner mallorquí Mn. Jaume Obrador i de la delegada de Mallorca Missionera, Cati Albertí, juntament amb nombrosos missioners, voluntaris i fidels vinculats a la missió.
L’Eucaristia, celebrada en mallorquí i francès, va ser presidida per Mons. Taltavull, mentre que Mons. Nahimana va pronunciar l’homilia en francès, amb traducció a càrrec de Mn. Jaume Obrador. Durant la celebració es van viure diversos moments significatius, com la presentació d’ofrenes, en la qual es varen incorporar elements simbòlics africans, reflectint el vincle entre Mallorca i Burundi. Així mateix, a tots els assistents se’ls va entregar una espelma embolicada amb tela africana i un ram de romaní, preparats per l’ONG Son Servera Solidària, que varen encendre a partir de la llum del ciri pasqual com a gest comunitari.
En finalitzar la celebració, es va fer entrega als assistents d’una creu de fusta tallada a l’Àfrica com a record de la jornada. Posteriorment, va tenir lloc un acte d’agraïment en el qual es va entregar un obsequi especial, una peça elaborada per Jaume Falconer, com a mostra de reconeixement a les persones implicades en la missió de Rabiro.
La jornada va continuar amb un dinar de germanor entre els assistents, que va reunir unes 175 persones, en un ambient festiu.
Emoció i devoció en la celebració del Corpus Christi
La Catedral de Mallorca va celebrar ahir diumenge la solemnitat del Corpus Christi [...]
La Catedral es va unir a la Vetla del Corpus Christi del papa Lleó XIV
La Catedral de Mallorca es va unir dissabte passat als actes del viatge [...]
Els pelegrins mallorquins viuen a Madrid els primers actes del viatge apostòlic del papa Lleó XIV
Més de 300 fidels procedents de Mallorca s'han desplaçat aquest cap de setmana [...]
Trobada de final de cicle a Sencelles
Prop de tres-cents alumnes que aquest curs acaben la seva etapa de Secundària [...]
























