Les persones que estan en situació de carrer, les entitats socials, voluntaris que treballen amb aquest col·lectiu i ciutadans sensibilitzats entorn aquesta realitat, van tornar a sortir al carrer per a reclamar més drets i solucions a la falta d’habitatge a l’illa.

Dins la campanya “Ningú Sense Llar”, “Caminam Junts”, impulsada per Càritas i que han donat suport les entitats socials d’església Sojorn, La Sapiència i Justícia i Pau, unes 50 persones, més 40 joves del club d’espai de Binissalem, van recórrer els 4 km que separen les localitats de Lloseta i Binissalem encapçalats amb la pancarta de Ningú Sense Llar, Diguem Prou.

L’acte, que va finalitzar amb un berenar amb tots els participants, s’emmarca en els actes que s’han organitzat per a recordar que la situació de les persones que no disposen d’un habitatge digne empitjora, i que moltes persones que, a pesar de disposar d’un sou mensual i una feina fixa, no poden accedir a una vivenda adequada.

Tal com es va apuntar a la roda de premsa celebrada per les tres entitats d’església (Càritas, La Sapiència i Sojorn) que treballen amb el col·lectiu, el passat any es va atendre a 815 persones, una xifra límit per aquestes entitats que han arribat al seu màxim d’atenció. Les tres entitats varen denunciar que no poden atendre més persones i que, a diferència d’anys anteriors, no hi ha una rotació de persones als centres. Recordaven que abans, quan una persona tenia una feina, marxava del centre ja que podien accedir a un pis i, per tant, es lliurava uns plaça per una nova entrada als centres d’acollida, ara no és possible. Cada dia es queden fora gent que sol·licita un sostre per estar, una situació molt frustrant per les persones sol·licitants com per les entitats socials que els atenen.

Agenda – Pròxims esdeveniments

03 jul.
01 ag.
Exercicis Espirituals CONFER
Casa d’Espiritualitat de la Puresa de Maria (Valldemossa)
16 ag.
Exercicis espirituals per a preveres 2026
Col·legi Claver de Raimat (Lleida)

Campanyes