Més de 3.500 persones, procedents de 68 associacions de persones majors de la part forana de Mallorca, peregrinen aquests dies al Santuari de Lluc en una trobada que s’estén entre dimecres i divendres. Organitzada per la Federació de Persones Majors de la Part Forana, aquesta iniciativa se celebra cada any dins el Mes de Maria, i ja fa gairebé quatre dècades que s’ha convertit en una cita ineludible per a moltes persones grans de l’illa.
Enguany, però, la peregrinació adquireix un significat especial: el 2025 és un any jubilar, i el Santuari de Lluc és un dels llocs sagrats designats on els pelegrins poden obtenir la indulgència plenària. Això ha motivat un augment notable d’inscripcions, fet que ha obligat l’organització a distribuir les visites en tres jornades, com ja es va fer l’any passat.
Els participants arriben en autocars des de viles i ciutats de tot Mallorca, per compartir una jornada de fe, germanor i contacte amb la natura. La trobada, a més, manté un component solidari, ja que totes les donacions en forma de productes d’alimentació i neteja que es recullen al Santuari es destinaran a entitats que treballen amb col·lectius vulnerables.
Durant cada jornada, els pelegrins són rebuts pel prior de Lluc, Mn. Marià Gastalver, i el president de la Federació de Persones Majors de la Part Forana, Joan Bibiloni. L’acte central inclou l’actuació de l’escolania dels Blauets de Lluc, l’ofrena a la Mare de Déu de Lluc —reina de Mallorca— i la celebració de l’Eucaristia que presideix el bisbe de Mallorca, Mons. Sebastià Taltavull. Les institucions de les Illes també hi són representades entre d’altres pel president del Consell de Mallorca, Llorenç Galmés, la consellera de Famílies i Afers Socials del Govern, Catalina Cirer, i el batle d’Escorca, Antoni Solivellas.
El Bisbe, que en la seva homilia ha recordat la importància de la germanor i la solidaritat, ha fet referència a les paraules del papa León XIV sobre la pau en el seu primer discurs, i ha demanat a tots els presents que siguin portadors de la pau en tots els aspectes de les seves vides, donant exemple i testimoni de l’actitud cristiana. Finalment, ha animat a tots a conformar una Església que “posa a Déu en el seu centre”.
La jornada finalitza amb un dinar de germanor a Son Santmartí, posant així punt final a unes diades carregades de simbolisme i emoció per a tots els assistents.
Les Maries dels Sagraris i els Deixebles de Sant Joan tanquen el curs a Sant Bartomeu d’Inca
L’horabaixa del diumenge 21 de juny, un grup de Maries dels Sagraris i [...]
Més de trenta matrimonis participen en la trobada de final de curs de Proyecto Amor Conyugal a Mallorca
Més de trenta matrimonis pertanyents a nou grups parroquials de Mallorca participaren el [...]
Final de curs de la catequesi a la parròquia de Sencelles
La parròquia de Sencelles, a les portes de la festa de Sant Pere, [...]
La Casa d’Andalusia de Calvià celebra la Missa Rociera
La Casa d’Andalusia de Calvià posà el punt final a les Festes del [...]

























