Mons. Sebastià Taltavull, bisbe de Mallorca, va presidir el 31 de desembre la missa per la pau a la parròquia de Sant Francesc de Ciutadella. En la seva homilia, el bisbe de Mallorca va ressaltar que en aquesta jornada recordam el do de la pau que Jesús ens dona i nosaltres hem de donar als altres, és a dir, ens feim instruments d’aquesta pau i estam cridats a ser instruments de l’amor de Déu enmig de la societat.

En aquest sentit, va recordar que en l’actualitat hi ha vuit guerres declarades al món, una de les quals està afectant la terra de Jesús. En aquest context, ens demanam: com podem consolar davant tant de sofriment?

I tenim presents aquestes paraules: “El poble que vivia a les fosques ha vist una gran llum.” “Davant els conflictes i les dificultats, trobam el gran contrast de la Paraula de Déu que ens anima, ens encoratja i ens parla de pau. Enmig de tota aquesta situació, Déu hi és, Déu ens estima, s’avança i ens dona Jesús. És la gran notícia de tota la història, que Déu s’hagi fet un de nosaltres. És el misteri que més veneram, l’expressam amb la confecció dels betlems, les famílies s’ajunten, hi ha alegria per tot”, va manifestar el Bisbe.

El bisbe de Mallorca va encoratjar a reflexionar si realment cadascun de nosaltres vivim la pau com Jesús ens demana. Les crispacions, les faltes de confiança, els recels, les enveges; tot allò que ens enfronta els uns als altres afecta la convivència i la pau en el dia a dia.

D’altra banda, Mons. Sebastià va fer referència al missatge del Papa Francesc per a la Jornada Mundial de la Pau d’enguany, que porta per títol “Intel·ligència artificial i pau”. Amb aquest missatge, el Sant Pare subratlla que l’ús bèl·lic de la intel·ligència artificial és un gran motiu de preocupació ètica, i manifesta que els avanços tecnològics com la intel·ligència artificial han d’estar al servei de la pau i de la dignitat humana, i d’ajudar a promoure un món més solidari, just i pacífic. “Déu ens ha fet lliures i ens ha donat intel·ligència per posar amor i posar el bé”, va destacar el bisbe Sebastià.

Finalment, va invocar la intercessió de Maria, mare nostra i de l’Església, “que Ella ens ajudi a crear camins de pau i fraternitat en el món”, i va encoratjar a proposar-nos “un nou estil de fer, una nova manera d’actuar, una nova manera de relacionar-nos; sempre que imperi la pau, que sigui fruit de l’amor i l’estimació dels uns als altres.”

Agenda – Pròxims esdeveniments

03 jul.
08 jul.
NOVENA EN HONOR A LA VIRGEN DEL CARMEN
Iglesia de Santa Teresa de Jesús MM. Carmelitas Descalzas + Mapa de Google
01 ag.
Exercicis Espirituals CONFER
Casa d’Espiritualitat de la Puresa de Maria (Valldemossa)
16 ag.
Exercicis espirituals per a preveres 2026
Col·legi Claver de Raimat (Lleida)

Campanyes