La Santa Seu ha fet públic el nomenament de Mons. Francesc Conesa Ferrer com a Bisbe de Solsona. Mons. Conesa ha exercit com a pastor de l’Església de Menorca durant cinc anys. Ara el Sant Pare l’envia a l’Església de Solsona. L’acte de presa de possessió com a bisbe de Solsona està previst per al dissabte dia 12 de març a les 11.00 h. a la Catedral de Santa Maria de Solsona. Abans, en la data que s’indicarà, es programarà a Menorca una celebració d’acció de gràcies pel temps del seu servei episcopal.

D’acord amb la normativa canònica, des d’avui i fins al dia 12 de març, Mons. Francesc Conesa roman com a administrador diocesà de Menorca. A partir de la seva presa de possessió a Solsona, la Diòcesi de Menorca quedarà com a “seu vacant”. Des d’aquell moment, el govern de la Diòcesi quedarà a càrrec del Col·legi de consultors, que serà el competent per elegir Administrador diocesà, a no ser que la Santa Seu nomeni un Administrador Apostòlic.