El passat dia 11 de desembre es feu el lliurament de quasi dos centenars de neules a la Catedral de Barcelona. Aquesta fou una iniciativa de l’Associació de Neuleres i Neulers de Mallorca, en la qual han participat unes setanta persones procedents d’una vintena de poblacions diferents de la nostra illa. El mateix dia, i gràcies a la implicació d’algunes d’elles que viatjaren fins a la Ciutat Comtal, foren enfilades als quatre llantoners que ornen el presbiteri d’aquella església catedral.

L’acte obeeix a l’interès de fer promoció i difusió d’aquesta mostra de cultura popular servada a Mallorca i proposar la seva recuperació a indrets on altre temps hi foren presents i amb el temps se n’ha perdut el costum. Segons l’investigador i promotor Tomàs Martínez, de Catalunya ens vingué a nosaltres la tradició i la Seu de Barcelona, segons les referències que s’han trobat, les té documentades fins l’any 1822. Ara, passats dos-cents anys justs, gràcies a la iniciativa mallorquina, aquestes properes festes hi podran tornar a lluir les típiques neules de Nadal.

Agenda – Pròxims esdeveniments

03 jul.
08 jul.
NOVENA EN HONOR A LA VIRGEN DEL CARMEN
Iglesia de Santa Teresa de Jesús MM. Carmelitas Descalzas + Mapa de Google
01 ag.
Exercicis Espirituals CONFER
Casa d’Espiritualitat de la Puresa de Maria (Valldemossa)
16 ag.
Exercicis espirituals per a preveres 2026
Col·legi Claver de Raimat (Lleida)

Campanyes