Els beneficis serviran per a sufragar la construcció d’un alberg en el municipi de Calvià per a famílies amb necessitats

El chiringuito de la platja de s’Oratori en Portals Nous ha obert al públic aquests dies gestionat per primera vegada per la mateixa parròquia de Portals amb un objectiu solidari: dedicar el cent per cent dels beneficis que s’obtinguin a sufragar la construcció d’un futur alberg que aculli a famílies necessitades de la zona de Calvià. La idea va sorgir de Mn. Pep Toni Guardiola, delegat de Càritas Mallorca i rector de la Parròquia de Portals.

El chiringuito porta per nom Tabgha en al·lusió a la localitat d’Israel en la qual, segons la Sagrada Bíblia, Jesucrist va realitzar la multiplicació dels pans i els peixos. I és que, com ha explicat la responsable d’acolliment Càritas Interparroquial, Marta López, el projecte neix amb la voluntat de “partir i compartir, com el passatge de la Bíblia” a través del que denominen “economia solidària” i respectant criteris “socials, ètics i ecològics”.

Els responsables de la Unitat Pastoral Costa de Calvià, amb l’objectiu de donar resposta al problema important de falta d’habitatge entre els veïns del municipi, han projectat la construcció d’un alberg per a famílies en el local parroquial al costat de l’Església Sant Llorenç de Palmanova. L’espai, en la planta baixa del qual es preveuen situar els espais comuns, duplicarà la seva edificabilitat amb un pis superior en el qual estaran les zones privatives, les habitacions, que seran modulars per a adaptar-se a les necessitats de les famílies que els ocupin. Segons ha expressat l’arquitecta del projecte, Lourdes Bosch, “l’edifici podrà acollir entre 12 i 24 persones, si bé encara s’està treballant en la definició dels espais en col·laboració amb els serveis socials”.

A aquests usuaris, als qui se’ls farà un seguiment personalitzat per part de l’equip de Càritas, se’ls donarà d’aquesta manera una solució temporal per a la seva problemàtica d’habitatge i se’ls assessorarà i recolzarà en la resolució de la mateixa per a generar rotació i es deixi pas a altres famílies. “Volem que es creï un espai de convivència, un ambient de comunitat i familiar en el qual els usuaris se sentin segurs, recolzats i amb la força necessària per a avançar en el seu projecte de vida” ha explicat Aina Flexas, tècnica social de Càritas Mallorca.

Quant al compliment de les normatives urbanístiques, Ignacio Riera, voluntari de Càritas i coordinador de la Parròquia de Portals, ha manifestat que, “aprofitant la modificació de Pla General d’Ordenació Urbana de Calvià que s’ha aprovat inicialment, el local parroquial passarà d’ús religiós a ús dotacional, podent iniciar així els tràmits de petició de llicències per a executar les obres”. Així mateix, segons ha informat, paral·lelament a tot el procés, des de Càritas Interparroquial es duran a terme iniciatives puntuals per a prestar ajuda a famílies amb necessitat d’habitatge.

El gerent del chiringuito, Pedro Suau, ha informat que estarà obert fins a finals de setembre, en horari de 9 del matí a 9 de la nit, reduint dues hores a la nit per a evitar molèsties als veïns. També ha detallat que seran els propis empleats, vuit de moment, els qui expliquin als clients el caire benèfic de l’establiment, a més de cartelleria, informació inclosa en les cartes de menú i les xarxes socials.