La basílica de Sant Miquel acollí el diumenge 8 de setembre la missa en honor de la Mare de Déu de la Salut. Presidí la celebració Mons. Sebastià Taltavull, acompanyat pel P. Gil Pares OFMCap, que va predicar el tridu, el rector Mn. Antoni Gómez i l’equip de la basílica, així com el degà de la Seu, Mn. Antoni Vera. A l’Eucaristia assistiren el batle de Palma, Jaime Martínez, els tinents de batle, la presidenta del Govern, Marga Prohens, la consellera de Famílies i Afers Socials, i exbatlessa de Palma, Catalina Cirer, i altres representants de les institucions locals.

Després de la solemne celebració tingué lloc la processó fins a la capella i, finalment, el cant de l’Himne de la Coronació. La Mare de Déu de la Salut és considerada, segons la tradició, com la imatge que acompanyà Jaume I durant la seva atzarosa travessia en iniciar la conquista de Mallorca.

En la vespra, tingué lloc la tradicional desfilada des de la plaça de Berenguer de Palou fins a la parròquia congregant nombrosos feels, associacions de veïns, confraries, cases regionals i representants de comunitats internacionals que vestien les seves indumentàries tradicionals. Tots ells seguiren la processó amb flors a les mans i al ritme de les xeremies i de la Banda de Música de Son Rapinya. Una vegada a la basílica, es realitzà la tradicional benedicció de l’aigua i dels fruits de la salut, i es feu una ofrena floral. La capella de la imatge de la Mare de Déu de la Salut romangué adornada amb l’ofrena de fruits i flors de desenes de ciutadans.

Agenda – Pròxims esdeveniments

03 jul.
01 ag.
Exercicis Espirituals CONFER
Casa d’Espiritualitat de la Puresa de Maria (Valldemossa)
16 ag.
Exercicis espirituals per a preveres 2026
Col·legi Claver de Raimat (Lleida)

Campanyes