Del 8 al 10 de novembre, un grup de catequistes de la nostra diòcesi va participar en les XVI Jornades de formació per a catequistes que anualment organitza el Secretariat Interdiocesà de Catequesi de Catalunya i les Illes Balears. En aquesta nova edició, celebrada a Tarragona amb el lema «Sembradors d’esperança», s’hi van aplegar més de cent cinquanta catequistes vinguts de totes les diòcesis.
Amb la inauguració de les Jornades a càrrec del president del SIC, Mn. Joan Àguila; del bisbe de Solsona i responsable de catequesi de la Conferència Episcopal Tarraconense, Mons. Francesc Conesa, i de l’arquebisbe Joan Planellas i una visita guiada a tres espais significatius de l’arxidiòcesi (Catedral, Museu Diocesà i Museu Bíblic), s’iniciaven dos dies de treball i convivència en els quals es va poder reflexionar sobre el lloc que ha d’ocupar l’esperança en la missió del catequista.
En aquest sentit, a la primera ponència titulada «El catequista, ancorat en l’esperança», que va pronunciar el Dr. Vicente Tur, professor de la Facultat de Teologia Sant Vicent Ferrer de València, es va convidar els participants a reflexionar sobre la virtut de l’esperança que, lluny d’una espera sense sentit o una simple expectativa, és capaç de donar sentit a la nostra vida perquè, d’allò que esperam, ja en gaudim ara i aquí com a penyora.
Durant l’horabaixa, va tenir lloc la conferència «El catequista, comunicador de l’esperança», oferida per Josep Otón, professor de l’Institut Superior de Ciències Religioses de Barcelona, el qual va recordar que el catequista és el cristià que de manera entusiasta comunica significativament allò que viu per a desvetllar l’experiència de Jesús en els altres. Per tancar la jornada, es va oferir una vetlla de pregària a la Catedral, acompanyada amb els cants del grup diocesà Praiselord Group Music.
Ja el diumenge, la responsable del sector d’adults de l’Acció Catòlica General, Angelines Morales, va pronunciar la conferència «El catequista, signe d’esperança», en la qual va exposar que els catequistes són, en primer lloc, batejats i cridats pel Senyor, tot convidant els participants a reflexionar sobre si esdevenen signes d’esperança en els seus entorns.
La celebració de l’Eucaristia dominical presidida pel bisbe Francesc Conesa i concelebrada per l’arquebisbe Joan Planellas i alguns preveres va posar punt final a unes jornades prou reeixides i profitoses.
Les Maries dels Sagraris i els Deixebles de Sant Joan tanquen el curs a Sant Bartomeu d’Inca
L’horabaixa del diumenge 21 de juny, un grup de Maries dels Sagraris i [...]
Més de trenta matrimonis participen en la trobada de final de curs de Proyecto Amor Conyugal a Mallorca
Més de trenta matrimonis pertanyents a nou grups parroquials de Mallorca participaren el [...]
Final de curs de la catequesi a la parròquia de Sencelles
La parròquia de Sencelles, a les portes de la festa de Sant Pere, [...]
La Casa d’Andalusia de Calvià celebra la Missa Rociera
La Casa d’Andalusia de Calvià posà el punt final a les Festes del [...]
















