El Santuari de l’Anunciació de Maria – la Sang va acollir ahir una Pregària per la Pau, presidida pel bisbe de Mallorca, Mons. Sebastià Taltavull, acompanyat per Mons. Lluc Riera, prior del santuari, un ample grup de preveres diocesans, religioses i religiosos, així com un gran nombre de persones que van voler adherir-s’hi.
El Bisbe, que havia convocat tota l’Església de Mallorca, va començar amb unes paraules del papa Francesc pronunciades recentment (11-X-2024), en què demana pregar i treballar per la pau, al mateix temps que reitera el dret a existir en pau i seguretat de tots els països, suplica un alt el foc immediat a les zones de la guerra i llança una crida a la comunitat internacional perquè posi fi a l’espiral de la venjança.
Va destacar així mateix les afirmacions del Papa a l’encíclica Fratelli tutti quan diu: «Hi ha qui cerca solucions en la guerra, que sovint es nodreix de la perversió de les relacions, d’ambicions hegemòniques, d’abusos de poder, de la por a l’altre i a la diferència vista com un obstacle». «La guerra no és un fantasma del passat, sinó que s’ha convertit en una amenaça constant. El món està trobant cada vegada més dificultat en el lent camí de la pau que havia emprès i que començava a donar alguns fruits». També que «s’ha donat a la guerra un poder destructiu fora de control que afecta molts civils innocents». Que «en el nostre món ja no hi ha només “trossos” de guerra en un país o en un altre, sinó que es viu una “guerra mundial a trossos”, perquè els destins dels països estan fortament connectats entre ells a l’escenari mundial». Mons. Taltavull, durant la introducció a la pregària, va afirmar, com diu el Papa: «La guerra deixa el món pitjor que no l’havia trobat. La guerra és un fracàs de la política i de la humanitat, una claudicació vergonyosa, una derrota enfront de les forces del mal».
Entre les pregàries, va haver-hi una de pronunciada expressament pels polítics, responsables de gestionar la pau i servir la vida del poble. Es va demanar a Déu que cresqui el nombre de polítics capaços d’entrar en un autèntic diàleg que s’orienti eficaçment a curar les arrels profundes i no l’aparença dels mals del nostre món.
També es va insistir, com reflecteix l’encíclica del Papa, a fer una crida de pau, justícia i fraternitat, amb el gran iman Ahmad Al-Tayyeb, i amb totes les religions, confessions cristianes i tota persona de bona voluntat, i van demanar fermament que les religions no incitin mai a la guerra i no instin sentiments d’odi, hostilitat, extremisme, ni invitin a la violència o al vessament de sang (cf. Fratelli tutti 285).
Durant la celebració d’aquesta trobada es van fer lectures de l’Evangeli, es van proclamar les Benaventurances (Mt 5, 3-12), hi ha hagut temps per als cants i peces musicals, i també per al silenci i la reflexió individual, la penitència i les pregàries de penediment i petició de perdó. El Bisbe ha dirigit la pregària per la pau de Sant Francesc d’Assís i ha acabat amb l’abraçada de pau i la benedicció.
Les Maries dels Sagraris i els Deixebles de Sant Joan tanquen el curs a Sant Bartomeu d’Inca
L’horabaixa del diumenge 21 de juny, un grup de Maries dels Sagraris i [...]
Més de trenta matrimonis participen en la trobada de final de curs de Proyecto Amor Conyugal a Mallorca
Més de trenta matrimonis pertanyents a nou grups parroquials de Mallorca participaren el [...]
Final de curs de la catequesi a la parròquia de Sencelles
La parròquia de Sencelles, a les portes de la festa de Sant Pere, [...]
La Casa d’Andalusia de Calvià celebra la Missa Rociera
La Casa d’Andalusia de Calvià posà el punt final a les Festes del [...]




















