Dins el marc de la visita ad Limina que de dilluns ençà ha tingut lloc a Roma, Mons. Sebastià Taltavull ha participat avui divendres en una reunió amb el Sant Pare juntament amb els bisbes de la província eclesiàstica de València (a què pertanyen les diòcesis de les Balears), i les províncies eclesiàstiques de Barcelona i Tarragona.

L’Audiència, que ha tingut dues hores i mitja de durada, ha estat qualificada per Mons. Taltavull com a “entranyable i molt cordial” i ha expressat que el Papa, “amb el seu to i tarannà proper, genera un ambient de confiança”.

Així mateix, el Bisbe ha explicat que tots els participants en la reunió hi han intervingut i el Papa responia i comentava cada una de les aportacions, tant genèriques com concretes, cosa que ha generat, en paraules de Mons. Sebastià “una conversa molt sincera i un diàleg molt enriquidor per clarificar, contrastar, on ell ha concretat molt les seves opinions i els seus suggeriments”. “Hem pogut parlar de tot el que anàvem plantejant” ha dit, però els temes més destacats han estat el desenvolupament de la fase diocesana del Sínode, la unitat i la comunitat plena i les recomanacions del Papa sobre l’actitud que ha de tenir un bisbe per “caminar junts en línia d’Evangeli i comunió eclesial”.

Al començament de la reunió, el Bisbe ha entregat al Papa dos paquets que des de Mallorca li han demanat que li dugui. Un dels quals ha estat un paquet amb purificadors brodats a mà per la mare de Mons. Antoni Vadell, en agraïment per la telefonada que el Papa li va fer recentment per interessar-se per la salut del bisbe auxiliar de Barcelona. L’altre un paquet amb llibres d’autors mallorquins.

Mons. Sebastià també ha volgut destacar la gran capacitat del Papa, “hem quedat atordits perquè té molt clar qui som cada un i d’on venim”, així com el seu “bon humor per distendre inclús parlant de temes difícils i seriosos”.

En definitiva, conclou el Bisbe, “hem tingut una experiència de comunió i comprensió plena, compartint la nostra missió dins l’Església, tractant-nos com els seus col·laboradors immediats i destacant que ens necessitam molt els uns als altres. Per tant, ens ha animat molt i ens permet traslladar aquest ànim als altres a les nostres diòcesis”.

Foto: EFE